• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6

جاده طالقان – هشتگرد اردیبهشت افتتاح می شود

  • کد خبر : 4904
  • 22 فروردین 1400 - 15:24
جاده طالقان – هشتگرد اردیبهشت افتتاح می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از پیشرفت 96 درصدی پروژه جاده طالقان – هشتگرد خبر داد و گفت: این مسیر تا 10 روز آینده آماده بهره برداری است و اردیبهشت سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رضا خالقی مدیرکل را و شهرسازی استان البرز به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هیئت همراه از پروژه جاده هشتگرد – طالقان بازدید کردند.

قزوینیان، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید، گزارشی از وضعیت پروژه ارائه و اظهار کرد: سال ۱۳۷۹ قرار بود این مسیر به عنوان جاده روستایی از طالقان به ورکش احداث شود اما در سال ۱۳۸۰ بر اساس تصمیم تعدادی از مسئولین وقت، مقرر شد یک درجه ارتقا پیدا کند و به راه اصلی تبدیل شود و به شهر جدید هشتگرد امتداد یابد.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش یک ساعت و نیمه زمان سفر به تهران، این تصمیم اجرایی شد و مشکلات خاص خود را به همراه داشت و زمانبر شده است افزود: این محور به طول ۳۴ کیلومتر در سه قطعه پیاده شده که قطعه یک از طالقان به تونل، قطعه دوم تونل به طول ۹۸۰ متر مربع و قطعه سوم از تونل به روستای فشند است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی البرز بیان کرد: قطعه اول ۹۵ درصد و قطعه دوم ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تونل نیز در حال ساخت است، پنج نقطه در طول مسیر از نظر ایمنی مشکلاتی داشت که تمام تلاش خود را را برای رفع مشکلات این نقاط حادثه خیز به کار بستیم.

مشاور پروژه نیز با بیان اینکه تونل موجود در این پروژه مرتفع ترین تونل ایران و خاورمیانه است اذعان کرد: برای احداث این تونل با مشکلاتی مواجه بودیم که با راهنمایی و هماهنگی مسئولین ذیربط، عملیاتی عمرانی آن را به پایان خواهیم رساند.

در ادامه این بازدید، عربشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در خصوص ایمنی مسیر و مهار ریزش ها مطالبی عنوان کرد و خطاب به مشاور پروژه گفت: نباید پس از بهره برداری از مسیر، ریزش از کوه باعث مشکلات تردد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز گفت: با بازدیدهای مکرر و حضور ثابت نماینده اداره کل در این پروژه و همچنین تلاش شبانه روزی و بدون تعطیلی نیروها در طول سه ماه، در حال حاضر تمام پروژه پیشرفت ۹۶ درصدی داشته و تا ۱۰ روز آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

خالقی ضمن قدردانی از زحمات مشاور، پیمانکار و معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در راستای تلاش شبانه روزی به جهت به ثمر رسیدن این پروژه اعلام کرد: با هماهنگی پیمانکار مقرر است این پروژه در هفته اول اریبهشت سال جاری توسط مسئولین ارشد کشوری و استانی افتتاح شود.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4904

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.