• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

جذب تسهیلات تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی استان، تسریع می شود

  • کد خبر : 10439
  • 17 مهر 1401 - 9:26
جذب تسهیلات تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی استان، تسریع می شود
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ فرصت بسیار مناسبی برای اشتغالزایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود، بخش خصوصی نیز باید از این شرایط بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، بیان کرد: در راستای جذب اعتبارات تبصره ۱۶ استان با توجه به زمان تعیین شده، باید اقدام ویژه ای صورت گیرد زیرا این گونه تسهیلات فرصت بسیار مناسبی برای اشتغالزایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی است.

وی افزود: مهلت تعیین شده برای این امر تا دی ماه سال جاری است که بر این اساس دستگاه ها موظف به ارائه گزارش عملکرد مستمر از مراتب معرفی و جذب اعتبار هستند. این اعتبارات در جهت توسعه اقتصادی استان، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ دستگاه های مرتبط باید روند تشکیل پرونده ها و جذب اعتبار این بخش را تسریع کنند و بخش خصوصی نیز باید از این شرایط بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

استاندار البرز اذعان کرد: همه دستگاه های استان باید با برگزاری سمیناری تخصصی طی دو ماه آینده، نسبت به معرفی حوزه های سرمایه گذاری خود اقدام کنند، در نهایت نیز سمیناری تخصصی و استانی تشکیل خواهد شد و سرمایه گذاران برای فعالیت های اقتصادی، آغاز به کار می کنند؛ با توجه به این امر، نیازهای استان برای سرمایه گذاری، احصا می شود و سرمایه‌گذاران به بخش های مختلف ورود خواهند داشت.

عبداللهی با تاکید بر اینکه بنا بر اهداف و رویکردهای دولت سیزدهم باید تا پایان سال به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم اظهار کرد: شناخت بسترهای توسعه اقتصادی و گام نهادن در مسیر شکوفایی ظرفیت ها، از جمله برنامه های مهم استان است که درصدد هستیم زیرساخت های لازم را فراهم کنیم و با استفاده از توان بخش خصوصی به رشد اقتصادی مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=10439

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.