• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

جوابیه اداره کل راهداری البرز به اظهارات عضو شورای اسلامی شهر کرج

  • کد خبر : 16863
  • 16 اردیبهشت 1402 - 12:30
جوابیه اداره کل راهداری البرز به اظهارات عضو شورای اسلامی شهر کرج
اداره کل راهداری استان البرز به منظور تنویر افکار عمومی، جوابیه ای به اظهارات علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، چندی پیش خبری به نقل از علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با عنوان «اداره کل راهداری البرز، بار وظایف خود را بر دوش شهروندان و شهرداری نهاده است» در این رسانه منتشر شد که اداره کل راهداری این استان به منظور تنویر افکار عمومی، جوابیه ای در این زمینه صادر کرد. در متن این جوابیه آمده است:

در خصوص ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهر کرج پس از برگزاری جلسه ای در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، نامه‌ای از سوی شهرداری کرج به اداره‌کل راهداری استان با مضمون طرح‌های پیشنهادی شهرداری کرج برای ساماندهی وضعیت مبادی ورودی و خروجی کرج ارسال شد.

این اداره‌کل طرح‌های ارائه شده از سوی شهرداری کرج را بررسی و پس از انطباق با قوانین و مقررات و ارائه پیشنهادات برای اجرای بهتر طرح‌ها، پاسخ نامه را برای شهرداری کرج ارسال و در نامه مذکور آمادگی خود را برای برگزاری جلسات با هدف هم‌افزایی و اجرای بهتر کار اعلام کرده که تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

علاوه بر مورد مذکور، این اداره کل برای رفع مشکلات و گره های ترافیکی آزادراه تهران – کرج – قزوین طی سالیان اخیر، اقدامات گسترده ای در راستای تعریض و روان سازی تردد انجام داده که شاخص ترین آن احداث کنارگذر پل فردیس بوده که در اسفند سال گذشته با حضور مقامات کشوری بهره برداری شد و مورد استفاده مردم عزیز قرار گرفت.

در حال حاضر نیز تعریض محدوده مهرویلا تا پل مهرشهر در دست اقدام است که علیرغم پیگیری های مستمر و مذاکره با شهردار کرج و آقای رحیمی پروژه به علت عدم صدور مجوز از سوی شهرداری کرج برای جابجایی کامل درختان فضای سبز محدوده مذکور با وقفه همراه شده است، بدون شک همراهی و تسریع امور از سوی شهرداری می تواند مانع از ایجاد وقفه در اجرای پروژه ها شود.

در خصوص پروژه قزلحصار نیز به رغم اینکه اعتبار پروژه مذکور باید از منابع استانی تامین می شد ولی به منظور رفاه حال مردم استان با تلاش این اداره کل بودجه پروژه مذکور به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی تامین شد و تعهدات این اداره کل مبنی بر تعریض ۶ کیلومتر از محور با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و فقط اقدامات مربوط به روکش آسفالت نهایی، خط کشی، نصب تابلو و علائم، باقی مانده که در حال حاضر در دست اجراست.

انجام این پروژه مشترک با شهرداری های کرج، چهارباغ و اداره توزیع برق تعریف شده که این اداره کل تعهدات خود را به انجام رسانده است. این اداره کل با پرهیز از هرگونه تقابل و فرافکنی، خدمات رسانی شایسته جهت رفاه حال مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده است و از هیچ کوششی در این راستا کوتاهی نمی کند، حتی در مواردی برای پیشبرد امور، خارج از تعهدات خود هم عمل کرده است.

نمونه بارز آن اجرای آسفالت جاده مخصوص است که سال‌ها تحویل شهرداری بوده و علیرغم انتفاع شهرداری از حرائم قانونی آن، متاسفانه هیچگونه اقدامی برای بهسازی و روکش آن به عمل نیاورده که با رایزنی‌های این اداره کل با جذب ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی بهسازی و روکش آن بعد از سال ها توسط این اداره کل در دست اقدام است.

در بخشی از مطلب مذکور به بی توجهی این اداره کل به جابجایی مسافران در ایام پیک سفرها اشاره شده، این در حالی است که در همه ایام سال به ویژه ایام سفرهای هموطنان در ایام تعطیلات نوروز و یا زمان جابجایی زائران در اربعین با برنامه ریزی منظم، حضور بی وقفه و مداوم، نظارت موثر نسبت به جابجایی مسافران اقدام کرده که جابجایی بیش از ۸۰ هزار مسافر در ایام تعطیلات نوروز و بیش از ۱۹ هزار زائر در ایام اربعین بدون حتی ثبت یک مورد شکایت یا نارضایتی گواهی بر این ادعاست.

شایان ذکر است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز بر خود واجب می داند برای ارائه خدمات شایسته به مردم از تمام توان خود بهره گیرد و در این راستا تلاش مضاعفی را انجام داده و همچنان ادامه دارد. افزایش ۷۶۰ درصدی جذب اعتبارات ملی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل جهت پیشبرد پروژه های راهداری، آغاز پروژه رفع گره ترافیکی از پل کلاک تا پل فردیس در لاین جنوبی آزادراه، تامین روشنایی محور کیانمهر – ماهدشت، بازگشایی محور شمشک دیزین پس از ۶ سال انسداد و ایمن سازی محور اشتهارد – ماهدشت به طول ۳۸ کیلومتر که منجر به کاهش ۶۵ درصدی تصادفات شد، در سال گذشته انجام شده است.

رفع ۴۵ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان، اخذ اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی از سازمان راهداری برای اجرای ۱۷ پروژه  بهسازی راه های روستایی استان، ایمن سازی و زیباسازی تونل های محور گردشگری کرج – چالوس، احداث قرارگاه مرکزی پلیس راه و پاسگاه پلیس راه کرج – قزوین، تعریض و بهسازی محورهای قزلحصار، سهیلیه، ورودی کردان، علیخان سلطانی، سعیدآباد و … از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

در سال جاری نیز علاوه بر تداوم و تکمیل پروژه های سال گذشته، ۱۰۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد. در پایان خاطرنشان می سازد این اداره کل در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با پرهیز از هرگونه تقابل و در راستای افزایش همکاری و هم افزایی برای پیشبرد بهتر امور، آماده همکاری در هر زمینه ای که رضایت مردم را در پی داشته باشد، است.

امید است در این برهه حساس که تمام تلاش دشمنان این مرز و بوم سیاه نمایی اقدامات دولت خدمتگزار و مایوس کردن مردم میهن اسلامی است، با اقدامات مدبرانه تر و بیانات سنجیده تر افراد، گام های موثرتری برای ارائه دستاوردهای دولت به مردم عزیز و امیدآفرینی بیشتر در کشور انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=16863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.