• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
شهردار محمدشهر:

حذف جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰، درآمد پایدار شهرداری ها را دچار مشکل می کند

  • کد خبر : 24053
  • 01 آذر 1402 - 11:46
حذف جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰، درآمد پایدار شهرداری ها را دچار مشکل می کند
شهردار محمدشهر گفت: با توجه اینکه جرائم کمیسیون ماده 100 در حال بخشیده شدن هستند، در صورت اصلاح قانون، در آینده نه چندان دور، شهرداری ها در زمینه درآمدهای پایدار دچار مشکل می شوند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مهرداد حسن زاده، شهردار محمدشهر امروز در نشست بررسی مسائل شهرهای شهرستان کرج که در شورای اسلامی شهر محمدشهر برگزار شد، گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ این شهر، ۵۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مصوب شده که حدود ۵۴ درصد آن یعنی ۳۰۰ میلیارد تومان صرف عملیات عمرانی می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری، نیازهای شهر احصا و به کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارائه شده و اولویت ها تعیین، اسناد مناقصه تهیه، پیمانکاران انتخاب و عملیات عمرانی پروژه ها آغاز شده و با سرعت و دقت در حال انجام است. به نظر می رسد تا پایان سال جاری، نیاز به متمم و افزایش بودجه در سرفصل های عمرانی داشته باشیم.

شهردار محمدشهر با اشاره به آسفالت حدود ۱۸۰ هزار مترمربع از معابر این شهر بیان کرد: بیشترین رویکرد ما فارغ از وظایف ذاتی شهرداری مانند بهسازی عبور و مرور، توسعه و تجهیز پارک ها و … ایجاد منابع درآمدی پایدار است. با توجه اینکه جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال برچیده شدن هستند، در صورت اجرای قانون، در آینده نه چندان دور، شهرداری ها در زمینه درآمدهای پایدار دچار مشکل می شوند.

حسن زاده عنوان کرد: احداث حدود ۳۰ هزار مترمربع بنا در نقاط مختلف شهر به منظور ایجاد منابع درآمدی پایدار در حال انجام بوده که یکی از آن ها پروژه پارکینگ طبقاتی در مساحتی حدود یک هزار مترمربع، با ۱۵۰ واحد پارکینگ و ۱۵ باب مغازه است که یکی از مطالبات اصلی مردم این شهر بود.

وی مطرح کرد: بازارچه تامین مایحتاج عمومی با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع شامل ۱۴۰ پارکینگ نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است که می تواند یکی از ظرفیت های خوب شهر برای ایجاد منابع درآمدی پایدار باشد. بازارچه دیگری نیز با حدود ۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع مساحت در یکی از محلات هدف قرارگاه اجتماعی در حال ساخت است.

شهردار محمدشهر با اشاره به ساخت بازارچه ای با پنج هزار مترمربع بنای مفید در ورودی جعفرآباد اظهار کرد: محمدشهر و مناطق ۲، ۳ و ۹ شهرداری کرج دارای حرائم مشترکی با یکدیگر هستند که این موضوع عبور و مرور شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است. سال گذشته بخشی از مسیر منتهی به محمدشهر روکش آسفالت شد اما قسمتی از آن باقی مانده است.

حسن زاده ضمن درخواست از شهردار کرج جهت صدور دستوری برای اصلاح و بهسازی وضعیت آسفالت مابقی این مسیر خاطرنشان کرد: بلوار بسیج، خیابانی مشترک بین شهرداری های محمدشهر، مشکین دشت و منطقه دو کرج است که در بودجه سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اعتباری برای آن در نظر گرفته و زیرسازی و جدول گذاری آن توسط شهرداری محمدشهر انجام شد.

وی افزود: مقرر شد آسفالت این مسیر را نیز شهرداری کرج تقبل کند که در صورت انجام این اقدام، هم بار ترافیکی محمدشهر کاهش می یابد و هم راهی برای اتصال به مشکین دشت و شهرستان فردیس باز می شود. ما به تکلیف خود در این حوزه عمل کردیم و امیدواریم شهرداری کرج نیز نسبت به انجام این مهم که نیاز ضروری محمدشهر و حوزه شهری مشکین دشت است اقدام کند.

قول مساعد شهردار کرج برای آسفالت بلوار بسیج 

مهرداد کیانی، شهردار کرج نیز در این جلسه مطرح کرد: به واسطه برخی الزامات قانونی، شهرها با خطوط فرضی از یکدیگر جدا شده اند اما همه پیکری واحد هستند. شهرهای کرج و محمدشهر در همسایگی یکدیگر قرار دارند و وجود نکات و مواردی که موجب اختلاف شود، طبیعی است که با نگاه مثبت اعضای شورای اسلامی شهرها به این مسائل و تلاش شهرداری، این موضوعات حل می شوند.

وی اذعان کرد: انجام هر یک از اقدامات مدنظر شهرداری محمدشهر، نیازمند ده ها و صدها میلیارد تومان تملک، گرفتاری و الزامات قانونی است و بسیاری از آن ها قابل حل نیستند. در خصوص آسفالت بلوار بسیج نیز، در صورتی که نیاز به لایحه نباشد، با فوریت نسبت به انجام آن اقدام می شود، در غیر اینصورت ظرف دو تا سه روز آینده لایحه مربوطه را به شورای شهر کرج ارسال می کنیم.

حسین مهاجری، عضو شورای اسلامی شهرستان کرج نیز با اشاره به بازدید از بلوار بسیج در سال گذشته بیان کرد: در آن بازدید، رئیس وقت سازمان عمران شهرداری کرج قول داد که در صورت زیرسازی، جدول گذاری و انجام مقدمات آسفالت توسط شهرداری محمدشهر، نسبت به آسفالت این محدوده اقدام می کند اما حرائم مشترک کرج و محمدشهر ما را با مشکل مواجه کرد و نیازمند مصوبه شورا شدیم.

وی مطرح کرد: رئیس بعدی سازمان عمران شهرداری کرج هم اعلام کرد که چون این خیابان مرز مشترک بین کرج و محمدشهر است، نمی تواند بدون مصوبه شورا در این زمینه هزینه کند زیرا مشکل ساز خواهد شد. در این راستا متن لایحه مربوطه تنظیم شده اما هنوز به شورای اسلامی شهر کرج ارسال نشده که پیگیری های لازم به منظور ارسال سریع تر آن در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهرستان کرج با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کرج تلاش می کند تا این مصوبه اخذ و آسفالت خیابان مذکور به صورت قانونی انجام شود، اظهار کرد: سال گذشته طی انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل های آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز، آسفالت حدود ۲۰۰ مدرسه در استان صورت گرفت که ۵۰ درصد آن ها در شهر کرج واقع شده بودند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.