• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد؛

حل مشکل سند مالکیت ۹۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد

  • کد خبر : 24244
  • 14 آذر 1402 - 11:08
حل مشکل سند مالکیت ۹۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: پس از ماموریت رئیس قوه قضائیه در سفر به این استان، مشکل سند مالکیت 90 واحد تولیدی در «شهرک صنعتی کوثر» اشتهارد توسط دستگاه قضایی البرز پیگیری و حل شد.

به گزارش دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در سال «مهار تورم، رشد تولید» با ورود مستقیم و پیگیری مستمر انجام شده در دادگستری کل استان مشکل سند مالکیت اراضی «شهرک صنعتی کوثر» حل شد، گفت: بیش از هفت سال مالکان واحدهای تولیدی در فاز توسعه این شهرک صنعتی برای دریافت اسناد مالکیت رسمی خود با مشکلاتی مواجه بودند و دستگاه واگذار کننده از تنظیم سند خودداری می کرد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی البرز در سال ۱۳۹۵، ۱۵۶ هکتار اراضی از اداره کل منابع طبیعی استان دریافت و در راستای وظیفه قانونی خود برای ایجاد شهرک صنعتی به نمایندگی از دولت به تولیدکنندگان و صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی کوثر واگذار می‌کند. تمام این فرایندها طبق قانون انجام و شرکت شهرک‌های صنعتی، این اراضی را پس از قطعه‌بندی در ۱۹۰ قطعه، در قالب طرح توسعه شهرک صنعتی با قیمت کارشناسی به متقاضیان واگذار می کند و متعهد می‌شود که نسبت به انتقال سند مالکیت اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد: اما با گذشت هفت سال از واگذاری، مطالبه به حق ۹۰ واحد تولیدی و صنعتگر در انتقال سند مالکیت به سرانجام نمی‌رسد که این امر مشکلاتی از قبیل امکان ترهین برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین مواد اولیه از طریق فرآیندهای خرید از بورس کالا برای این واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد می کرد تا اینکه در سفر ابتدای سال جاری رئیس قوه قضائیه به البرز، این دغدغه توسط نمایندگان این واحدها طرح و با ماموریت داده شده این درخواست مورد پیگیری دادگستری قرار می‌گیرد.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه عدم همکاری دستگاه های مسئول موجب ایجاد مشکل در تولید شده بود، متذکر شد: عدم تنظیم اسناد انتقال به جهت اختلافات دستگاه های مربوطه با یکدیگر بوده که مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد بود که با دستور رئیس قوه قضائیه و پس از ورود دادگستری کل استان البرز و پیگیری‌های ویژه و جهادی رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد و تلاش‌های دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، تمامی موانع مرتفع و سند تنظیم شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز ارزش اراضی ای که با تلاش های انجام شده دارای سند شدند را بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: با این اتفاق، بخش مهمی از دغدغه صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در این شهرک پس از هفت سال برطرف شده است و با طی فرآیندهای قانونی، طی روزهای آتی سند به نام مالکان انتقال خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.