• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

خبرنگاران را پلیس دوم جامعه می دانیم/ ضرورت ایجاد مرکز رصد فضای مجازی در خانه مطبوعات استان البرز

  • کد خبر : 8035
  • 21 خرداد 1401 - 21:16
خبرنگاران را پلیس دوم جامعه می دانیم/ ضرورت ایجاد مرکز رصد فضای مجازی در خانه مطبوعات استان البرز
معاون اجتماعی فرماندهی کل انتظامی استان البرز با بیان اینکه خبرنگاران را به عنوان پلیس دوم و کارآگاهان خصوصی جامعه نیز می شناسیم، پیشنهادی مبنی بر ایجاد مرکز رصد فضای مجازی در خانه مطبوعات استان البرز ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ سید مرتضی موسوی، معاون اجتماعی فرماندهی کل انتظامی استان البرز امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن گفت و گوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه به قلم پاکی معروف هستند و قلم آن ها افکار عمومی را به سمت و سویی سوق می دهد که می تواند جهاد امیدآفرین را تبیین کند و آن ها به عرصه ظهور برساند.

وی عنوان کرد: علاوه بر مطالبه گری، مطالب و اخبار باید به گونه ای مطرح شوند که موجب تشویش اذهان عمومی نشوند؛ این امر میسر نمی شود مگر با هم اندیشی پلیس و اصحاب رسانه. مقام معظم رهبری می فرمایند: هر حادثه وقتی در چهاردیواری سكوت و بی اعتنایی و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگی دارد به اینكه مبلغان و خبررسانانی امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی کل انتظامی استان البرز با بیان اینکه خبرنگاران را به عنوان پلیس دوم و کارآگاهان خصوصی جامعه نیز می شناسیم، افزود: با توجه به نقش مهم اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم در خنثی سازی عملیات روانی دشمن، طی دو هفته گذشته، با تعامل خوب اصحاب رسانه، اخباری از سوی پلیس فتا در فضای مجازی منتشر و با عملیات روانی به موقع، از عملیات خرابکارانه رسانه های معاند جلوگیری شد.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه هر تلنگر می تواند موجب تشویش اذهان عمومی و افزایش ناامیدی در جامعه شود، مطرح کرد: وظیفه ما و اصحاب رسانه این است که آرامش را بر جامعه حاکم کنیم. خبرنگاران مطیع قانون کشوری هستند که در آن فعالیت می کنند و باید ضمن توجه به واقعیت ها در انتشار اخبار و استفاه از منابع اطلاعاتی موثق، به دور از جبهه گیری و طرفداری از فرد یا گروهی خاص، اخبار را منعکس کنند.

وی به تصویر کشیدن جوانب مختلف یک موضوع، دقت در محرمانه نگه داشتن منابع، احترام به حریم خصوصی افراد و پرهیز از توهین به اشخاص، توجه به سلامت روانی جامعه و دفاع از منافع همگانی را از دیگر وظایف و مسئولیت های اصحاب رسانه دانست و گفت: وظیفه ما به عنوان حافظان نظم و امنیت، ایجاد احساس امنیت در جامعه نیز هست که این امر به مراتب از خود امنیت مهم تر است.

معاون اجتماعی فرماندهی کل انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: قلم خبرنگاران می تواند شرایط حاصل از وجود یک معضل اجتماعی را که رسانه های معاند و بیگانه با آب و تاب آن را منعکس می کنند، آرام کند. خبرنگاران باید صبور و پیگیر بوده و برای شکار خبر دقیق و شجاع باشند و با اراده امور را دنبال کنند. دانش عمومی در حوزه های مختلف نیز از دیگر ویژگی های مورد نیاز خبرنگاران است.

به گفته سرهنگ موسوی، یکی از مباحث مطرح شده در عملیات روانی، مارپیچ سکوت است؛ این شیوه آنچنان افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و جمعی که از نظر اعتقادی و فکری با یکدیگر همسو هستند را در گوشه ای قرار می دهد که فکر کنند کسی با آن ها همراه نیست و بنابراین اعتقادات و باورهای خود را منعکس نکنند؛ این امر موجب ایجاد اضطراب، افسردگی و ناامیدی در سطح جامعه می شود.

وی ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد مرکز رصد فضای مجازی در خانه مطبوعات استان البرز تأکید کرد: به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و ارائه مطالب مناسب به افراد جامعه، می توان اتاق فکری متشکل از نیروهای پلیس فتا و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و اصحاب رسانه تشکیل داد. از این طریق می توانیم با یاری یکدیگر گام مؤثری در راستای ایجاد امنیت روانی در جامعه برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.