• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز:

دانشگاه های ما علاوه بر خودسازی باید تمدن ساز باشند

  • کد خبر : 27779
  • 11 اردیبهشت 1403 - 15:29
دانشگاه های ما علاوه بر خودسازی باید تمدن ساز باشند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: امروز دانشگاه های ما علاوه بر بحث خودسازی و جامعه پردازی باید در زمینه تمدن سازی در جامعه اسلامی نیز کار کنند. دانشگاهی تمدن ساز است که اصلاحگر باشد و بتواند اصلاحات اساسی را در جامعه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین کلانتری خلیل آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از معلمان و اساتید مجموعه آموزشی سما که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، گفت: نام معلمان برجسته ای از جمله حضرات ابراهیم (ع)، موسی (ع)، عیسی (ع)، محمد بن عبدالله (ع)، علی (ع)، زهرا (س) و زینب (س) به عنوان معلمان تاریخ ثبت شده که نقش ارزنده ای در تاریخ بشریت داشته اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، با تاکید بر اینکه اگر آموزش در راستای تعلیم و تربیت اجتماعی باشد ارزشمند، پیامبرگونه و الهی است، خطاب به معلمان بیان کرد: امروز شما با بهره گیری از رهنمودهای ارزنده پیامبران و همه اندیشمندان، پرچم توحید را برافراشته اید و ادامه مسیر نهضت عظیم پرورش انسان ها را دنبال می کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز رهبر معظم انقلاب را تمدن ساز عنوان و مطرح کرد: امروز دانشگاه های ما علاوه بر بحث خودسازی و جامعه پردازی باید در زمینه تمدن سازی در جامعه اسلامی نیز کار کنند. دانشگاه می تواند تمدن ساز باشد و بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و در مسیر آن گام بردارد. دانشگاهی تمدن ساز است که اصلاحگر باشد و بتواند اصلاحات اساسی را در جامعه ایجاد کند.

کلانتری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کرج اگر بتواند اصلاحاتی ایجاد کند، مردمی، نوگرا و انعطاف پذیر، کیفیت گرا، مبتکر، دانشجوپرور، اشتغالزا، خداجو و با جامعه و صنعت در ارتباط باشد، تمدن ساز محسوب می شود. اگر دانشگاه به این سو رفت می تواند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کند و نوگرا باشد. امیدواریم این دانشگاه رو به جلو حرکت کند و سیاست زده نباشد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که طی دو سال اخیر در دانشگاه آزاد کرج انجام شده است، اعلام کرد: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو شامل ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد کرج و حدود پنج هزار نفر در سطح استان و ۵۳۶ نفر عضو هیات علمی در استان داریم. عملکرد خوب معاونت آموزشی کسب رتبه A پلاس را در پی داشت اما در حوزه مقالات آی اس آس روند خوبی نداشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به وجود ۱۴ مدرسه مهارتی و نیز افزایش دانشجویان این دانشگاه از ۳۸ هزار به بیش از ۴۹ هزار نفر، در خصوص راه اندازی دانشکده های موضوعی به فعالیت های دانشکده علوم مهندسی و کشاورزی، سه دانشکده علوم انسانی و راه اندازی چهار مدرسه عالی مهارتی جدید نیز اشاره کرد و گفت: افزایش رشته ها و جذب دانشجو، افزایش درآمد شهریه ها را به دنبال داشته است.

کلانتری اجرای برنامه های معاونت توسعه و مدیریت منابع، افتتاح سالن چند منظوره ورزشی، بازسازی و زیباسازی مجتمع دانشگاهی و ایجاد تعاونی مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: انتخاب البرز به عنوان استان برتر طی دو سال متوالی در جشنواره هفته پژوهش و فناوری کشوری با محوریت دانشگاه آزاد کرج، افتخار ماست اما انتظار می رود و پیشنهاد هم داده ایم پژوهش و فناوری ما از هم تفکیک شود و این مهم نیازمند دستورات لازم است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27779

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.