• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:

دانشی که توسط دانشمندان کشور تولید می شود باید به چرخه مصرف بازگردد

  • کد خبر : 25296
  • 23 دی 1402 - 18:42
دانشی که توسط دانشمندان کشور تولید می شود باید به چرخه مصرف بازگردد
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: باید کاری کنیم دانشی که توسط دانشمندان کشور تولید می شود به چرخه مصرف بازگردد و به کار گرفته شود البته تلاش برای این مهم ادامه دارد اما کار مستمر و بیشتری می طلبد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی، رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران امروز در آیین تکریم و تجلیل از نخبگان گفت: سنت تجلیل و تکریم از عالم در کشور ما ریشه دار است. همه سرمایه ها، پیشینه ها و اقلامی که برای حرکت و پیشرفت یک ملت و کشور لازم است در کشور ما وجود دارد و می تواند زمینه ساز ترقی و استقلال و آزادگی کشور باشد.

وی برگزاری این گونه برنامه ها را یادآوری تاریخچه، پیشینه و هویت ملی ما دانست و بیان کرد: تکرار این افکار ریشه دار و برگزاری این برنامه ها می تواند پرورش تفکری را به همراه داشته باشد که کشور در پرتو علم مدیریت شود و به سمت قله های پیشرفت و ترقی طی مسیر کند. کما اینکه بعد از انقلاب نیز جایگاه خوبی از نظر علمی در کشور پیدا کرده ایم و جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور اول دنیا در رشد علمی هستیم.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن ابراز تاسف از پایین بودن جایگاه مصرف علم کشور در برخی موارد اذعان کرد: این مورد نیز نیازمند زمان و مدیریت است تا شکاف ها و خلاءهای موجود در زمینه تولید و مصرف علم پر شود. با همه مشکلات داخلی و فشارهای خارجی و ظلمی که از سوی استکبار جهانی بر مردم ایران روا داشته می شود، باز هم این کشور پابرجا و استوار است.

موسوی تلاش های نخبگان و صاحبان صنایع در ایران را مهم ترین دلایل پیشرفت امور در ایران دانست و گفت: اگر به خوبی به گردش علم تا ثروت و کار و فعالیت و نیز رونق تولید پرداخته شود شاهد خروجی های بهتری خواهیم بود. باید کاری کنیم دانشی که توسط دانشمندان کشور تولید می شود به چرخه مصرف بازگردد و به کار گرفته شود البته تلاش برای این مهم ادامه دارد اما کار مستمر و بیشتری می طلبد.

وی با اشاره به پیشینه ۱۲۳ ساله دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و گره خوردن تاریخ کرج به این مجموعه، عنوان کرد: افتخارات زیادی در دوره های پیش از انقلاب و پس از آن توسط مجموعه مذکور برای کشور کسب شده است و دانشجویان باانگیزه و توانمندی در این دانشکدگان تحصیل کرده و پرورش یافته اند. اکنون نیز شرایطی در کشور فراهم است تا نخبگان بتوانند حرکت و پیشرفت کنند و به آینده روشن خود امیدوار باشند فقط نباید به توانمندی خود شک کنند.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مطرح کرد: تجربه ثابت کرده که ظرفیت ها و استعدادهای جوانان ما بالاتر از جوانان دیگر کشورهاست و باید از این ظرفیت ذهنی و استعدادهای خدادادی و البته توانمندی ها به نحو احسن استفاده شود تا شاهد خروجی های بزرگ و قابل دفاعی برای کشور باشیم و نتیجه آن را در پیشرفت و افزایش قدرت کشور و رونق و رفاه آن ببینیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25296

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.