• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

دبیرستان خیری مشارکتی زنده یاد حاج علی سرافراز در کرج افتتاح شد

  • کد خبر : 22702
  • 09 مهر 1402 - 15:06
دبیرستان خیری مشارکتی زنده یاد حاج علی سرافراز در کرج افتتاح شد
آئین افتتاحیه دبیرستان 12 کلاسه خیری مشارکتی زنده یاد حاج علی سرافراز در محله چهارصد دستگاه کرج امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین افتتاحیه دبیرستان ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی زنده یاد حاج علی سرافراز در محله چهارصد دستگاه کرج امروز با حضور مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مسئولین استانی و شهرستانی، خیرین و خانواده خیر نیک اندیش سرافراز افتتاح شد.

مهدی اربابی، مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم ضمن ابلاغ قدردانی ریاست این سازمان از اداره کل نوسازی مدارس البرز و خانواده خیر نیک اندیش سرافراز گفت: برای مهر امسال، ۲ هزار و ۲۰ پروژه در قالب ۱۲ هزار کلاس درس تقدیم دانش آموزان شده است.

وی این اقدام را حرکتی بزرگ دانست و عنوان کرد: بی شک البرز به واسطه کمبود سرانه فضاهای آموزشی در زمره استان هایی قرار دارد که نیازمند توجه بیشتری بوده و شعار دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس نیز برقراری این عدالت آموزشی است. استان های البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و جنوب کرمان جزو اولویت های ما هستند.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: تا زمانی که این استان ها به سرانه آموزشی متوسط نرسند، اعتبارات به استان های دارای وضعیت بهتر پرداخت نخواهد شد. این امر در اولویت برنامه های سازمان است که بیشترین سرانه به ویژه اعتبار نیمه تمام خیرین به استان های مذکور اختصاص یابد تا از شرایط کنونی نجات یابند.

اربابی با اشاره به اینکه امسال با زحمات همکاران و جامعه خیرین، ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار خیرین را داشتیم و با بیان اینکه در جغرافیای تعریف شده برای سرانه فضای آموزشی در کشور، استان های مذکور وضعیت خوبی ندارند، بنابراین مورد توجه ویژه ای قرار دارند، اظهار کرد: به همین دلیل تلاش شده که منابع مالی بیشتری به این استان ها اختصاص یابد.

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: این مدرسه یکی از بروزترین و استانداردترین فضاهای آموزشی استان البرز است که در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع احداث شده و از امروز در سلسله افتتاح هایی که از هفته دولت آغاز شده، مورد بهره برداری قرار می گیرد. مدرسه قبلی با عمر بابای ۵۰ سال که بسیار فرسوده بود، تخریب و این مدرسه ایمن و کارا ساخته شد.

وی بیان کرد: این مجموعه دارای بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و تجمعی شامل سالن چند منظوره، دو فضای آزمایشگاهی، دو فضای کارگاهی، کتابخانه، نمازخانه و سایت کامپیوتر است که تلاش شده مطابق با اسناد بالادستی و سند تحول و در راستای کشف استعدادهای مختلف دانش آموزان ساخته شود و صرفا به فضای آموزشی اکتفا نشود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه البرز به لحاظ حضور خیرین استانی سرزنده است و ما به این موضوع افتخار می کنیم، عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۹ پروژه آموزشی و پرورشی و ورزشی با بیش از ۲۹ هزار مترمربع فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان البرز شده که امید است در آن ها دانشمندان، فرهیختگان و بزرگانی در آن ها پرورش یابند که بتوانند در کشور و جهان خودنمایی کنند.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، از زحمات و تلاش های خیرین و نگاه اندیشمندانه، هوشمندانه و خیرخواهانه آن ها و اقدامات اداره کل نوسازی مدارس استان البرز برای احداث این مدرسه قدردانی کرد و گفت: اگر این عزیزان نبودند، امروز مشکلات ما در آموزش و پرورش استان چند صد برابر بود.

وی خطاب به خانواده این خیر مطرح کرد: مدرسه ای که احداث می کنید فقط یک فضای فیزیکی و ساختمان عادی نیست، بلکه یک بنای مهم و مقدس فرهنگی و تربیتی است که سال های سال دانش آموزان در آن آموزش می بینند و تربیت می شوند. مدرسه سازی را می توان مصداق بارز باقیات و صالحات و یادگاری ماندگار دانست.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، این فضا با زحمات و تلاش های فراوان آماده شده و اکنون این موضوع حائز اهمیت است که ما چگونه در اینجا به دانش آموزان آموزش می دهیم. باید برای آینده این مرز و بوم انسان هایی مانند خیرین مدرسه ساز که به فکر همنوعان خود هستند را تربیت کنیم تا درصدد حل مشکلات سایرین برآیند.

حجرگشت در پایان ضمن قدردانی از حضور مسئولین در این مراسم به منظور ارج نهادن به مقام علم، فرهنگ، تعلیم و تربیت و قدرشناسی از خیرین بیان کرد: امید است این کار خیر مقدمه ای برای کارهای خیر بزرگتر باشد و همه ما در هر جایگاهی که هستیم، علاوه بر فعالیت خالصانه، این کار خیر را تبلیغ کنیم و نیات خیرخواهانه موجود در شهر و استان را پاس بداریم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22702

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.