• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز:

درک مشکلات جامعه، نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است

  • کد خبر : 11932
  • 06 آذر 1401 - 20:28
درک مشکلات جامعه، نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز گفت: هنرمندان برای بیان مشکلات جامعه در قالب های مختلف هنری، ابتدا باید آن مشکل را باور، سپس آن را تولید کنند بنابراین شناخت و درک ‌مشکلات جامعه نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیین اختتامیه جشنواره تئاتر سودای عشق امروز با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز، مسئولین، هنرمندان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

سرهنگ پاسدار ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز در این برنامه ضمن تبریک هقته بسیج، اذعان کرد: زندگی با همه پستی ها و بلندی ها، زیبایی ها و سختی هایش برای هیچ کس ماندگار نیست اما آنچه می تواند همه این شرایط را در ذهن همه ماندگار کند، هنر است.

وی هنر را یادگار دوران ها و عرصه ها نامید و بیان کرد: هنرمندان برای بیان مشکلات جامعه در قالب های مختلف از قبیل تئاتر، نمایش، فیلم، نقاشی، طراحی و … ابتدا باید آن مشکل را باور، سپس آن را لمس کنند و ایده محتوای موردنظر را ارائه داده و آن را تولید کنند. در واقع شناخت و درک ‌مشکلات جامعه نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز مطرح کرد: هنرمندان پیش از صدای دیگران، ندای درون خود را می شنوند و قطعا به خاطر روحیه لطیفی که دارند نمی توانند به این نداها و صداها بی تفاوت باشند، بنابراین هنر، کشف درون است و یک هنرمند توانا واقعیت های خویش را با هنرش به تصویر می کشد، می نویسد و یا به روی صحنه می برد.

نوروزی فر ادامه داد: یک هنرمند تا زمانی احساس زنده بودن می کند که بتواند ظرفیت های هنرمندانه اش را با ظرافت تمام، به نمایش بگذارد و گرد و غبار روزمرگی را از جسم و روح مخاطبان بزداید. بنابراین تلاش های هنرمندانه و بی ریا و همت بلند هنرمندان در هر کجای این کره خاکی که باشند، ستودنی است و آرزوی ما این است که همه افراد جامعه نیز جایگاه هنر و هنرمند را درک کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که در برگزاری جشنواره تئاتر بسیج همت گماردند و سازمان بسیج هنرمندان را یاری کردند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همراهی هنرمندان و با حمایت ها و همکاری مسئولین استانی هنر را به جایگاه واقعی و برازنده این استان برسانیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.