• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
رئیس پلیس فتای استان البرز:

دعوت به گروه های انتخاباتی، شگرد جدید کلاهبرداران است

  • کد خبر : 26027
  • 22 بهمن 1402 - 19:40
دعوت به گروه های انتخاباتی، شگرد جدید کلاهبرداران است
رئیس پلیس فتای استان البرز از شگرد جدید کلاهبرداران در قالب دعوت به گروه های انتخاباتی و سواستفاده از اطلاعات کاربران در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز در خصوص شگردهای کلاهبرداری سایبری از طریق دعوت مخاطبان به گروه های انتخاباتی غیررسمی گفت: ابا توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، برخی افراد سودجو به دنبال جذب دنبال کننده و یا سواستفاده از هموطنان هستند.

وی با تاکید بر هوشیاری بیشتر مردم در هنگام فعالیت و استفاده از فضای مجازی توجه به نکات زیر را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: به کانال‌ها و گروه‌های غیررسمی ایجاد شده در فضای مجازی اعتماد نکرده و بدون اجازه، مخاطبان خود را به این گروه‌ها دعوت نکنید.

رئیس پلیس فتای استان البرز توصیه کرد: به هیج وجه اطلاعات هویتی خود را برای گردانندگان این گونه کانال‌ها و گروه‌ها و یا در داخل گفت وگوها ارسال نکنید. توجه داشته باشید که در ایام برگزاری انتخابات در زمان‌ و دوره‌های مشخص بازار شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی همیشه داغ است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید مراقب برنامه های جعلی منتسب به نامزد های انتخاباتی باشند، ‌عنوان کرد: مجرمان سایبری با ارسال نرم افزارها و یا لینک‌های مخرب با عناوین مختلف به‌دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی قربانیان هستند تا از آن طریق اقدام ‌به اخاذی از آنان کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌پذیری در این فضا از کلیک بر روی لینک‌ها و یا نصب ‌نرم افزارهای ارسالی توسط افراد ناشناس خودداری شود.

سرهنگ جلیلیان با تاکید بر افزایش سواد رسانه مخاطبان هنگام استفاده از اینترنت و فضای مجازی ادامه داد: کلاهبرداران از هر فرصتی برای سواستفاده از کاربران استفاده می کنند لذا لازم است همشهریان با نحوه تشخیص اخبار کذب و جعلی از اخبار صحیح آشنایی کافی داشته باشند تا در دام شیادان گرفتار نشوند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26027

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.