• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
8

دولت جوان حزب اللهی و مؤمن، علاج مشکلات کشور

  • کد خبر : 940
  • 16 آبان 1399 - 19:41
دولت جوان حزب اللهی و مؤمن، علاج مشکلات کشور
امام جمعه کرج گفت: امروز آنچه باید دنبال و به گفتمان غالب تبدیل شود همان است که مقام معظم رهبری درباره دولت جوان حزب‌اللهی فرمودند که علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی بر پرهیز از برگزاری تجمعات با هدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در قالب سی و ششمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد. متن این خطبه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

در سی و هفتمین هفته که به واسطه رعایت دستورات ستاد ملی کرونا نماز جمعه تعطیل شده، چند جمله ای مکتوب به مردم خوب و صبور استان و شهر کرج عرض کرده و از خدای تعالی درخواست می کنم از بدی های ما درگذرد. با زبان استغفار می خواهم هر عملی از ما که موجب شد قطع رزق کنی و دعای ما را اجابت نکنی و بلا را از ما مرتفع نگردانی، به محمد و آل محمد بر ما ببخش و باران رحمت، سلامت و عافیت را بر سر همه ما نازل بگردان. اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَکُونُ فِی اجْتِرَاحِهِ قَطْعُ الرِّزْقِ وَ رَدُّ الدُّعَاءِ وَ تَوَاتُرُ الْبَلَاءِ وَ وُرُودُ الْهُمُومِ وَ تَضَاعُفُ الْغُمُومِ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ.

طبق نقل روز ۲۶ ربیع الاول مصادف با ۲۲ آبان روزی است که امام حسن (ع) صلح نامه را در سال ۴۱ قمری امضا کردند. به مناسبت وعده ای که داده بودم به جریان تحریف و عملیات روانی که در جامعه صورت می گیرد تا عده ای با تحریف تاریخ کشور را در مسیر خاصی قرار دهند و یا اقناع اجتماعی راجع به موضوع موردنظر خود را ایجاد کنند اشاره می کنم. یکی از راهکارهای عملیات روانی برای فرار از پاسخگویی به مطالبات اصلی مردم، روش انحراف افکار عمومی، حواس پرتی یا حاشیه سالاری است. در این روش، حواس مخاطبان را به وسیله برجسته کردن یک موضوع فرعی که ربط جدی با مسئله اصلی ندارد، پرت می کنند.

این روش را سیاسیون و دولت ها در مسائل مهم و چالش های اساسی برای نجات خود بسیار استفاده می کنند. مثلا مردم دچار مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی هستند و از دولت با جدیت چاره اندیشی را مطالبه می کنند، یک مرتبه راجع به صلح امام حسن علیه السلام و یا لزوم مذاکره با آمریکا و امثال اینها مطالبی مطرح می شود تا افکار عمومی منحرف و جامعه مشغول بحث های مختلف و پاسخ گویی و … شود تا در نتیجه فشارها برداشته شود.

حتی دولت های متخاصم نیز از این روش برای نجات خودشان بهره می برند. رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند: دشمن، نیازمند اغتشاش افکار عمومی و ابهام آفرینی است. اگر به تاریخ مراجعه کنید شواهد فراوانی را می بینید که در طول تاریخ در موضوعات مختلف حتی مسائل علمی از این روش افراد و گروه ها و دولت ها برای نجات خودشان استفاده کرده اند.

علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب اللهی و مؤمن

در این ۴۰ سال هم فراوان دیده‌ایم زمانی که اولویت‌های فراوان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی معطل ‌مانده اند و باید چاره ای اندیشیده شود یک‌ مرتبه شبهه‌ و مطلبی نظیر تحریف شخصیت‌های دینی و علمی و یا آیه و روایتی را با علم به اینکه می‌دانند بیانشان بازتاب منفی دارد و منتقدان را تحریک می‌کند، مطرح می‌کنند تا افکار عمومی با احساس تکلیف در پاسخ گویی مشغول جروبحث شوند و موضوع اصلی فراموش شود.

اما نخبگان باید بدانند که اولویت در جنگ روانی چیست و بدون انفعال و هیجان، نگذارند دغدغه‌ اصلی جامعه فراموش شود؛ هم پاسخگوی شبهه باشند و هم اولویت‌ها را بیان و مطالبه کنند. امروز آنچه باید دنبال و به گفتمان غالب تبدیل شود همان است که مقام معظم رهبری درباره دولت جوان حزب‌اللهی فرمودند: علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور دهد. امروز وظیفه همه ما گفتمان سازی و فراهم کردن مقدمات برای روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی است.

بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) مثل همیشه پر از نکته، درس، عبرت و بصیرت بود و در بخش‌های مختلف احتیاج به طرح بحث و دقت نظر دارد. ایشان فرمودند: در رابطه با مشکلات اقتصادی مردم، تحمل گرانی‌ها، ایستادگی مردم، مربوط نبودن تمام مشکلات به تحریم‌ها، کم‌کاری و ناهماهنگی و فرصت سوزی وجود دارد و گرانی‌ها توجیه ندارد و همه باید کمک کنند. به ‌خصوص از بسیج برای کنترل و نظارت نام بردند و همچنین تأکید مجدد ایشان درباره سه مقوله اقتصاد، امنیت و فرهنگ که باید شتاب بیشتری گیرد.

قبلاً هم راجع به گرانی‌های بی‌منطق تذکر داده بودند. اولاً در رابطه با گرانی اجناس چه چیزی موردنظر است؟ گاهی قیمت اجناس به دلیل مقدمات تولید و عواملی که در تولید «از مواد اولیه و حمل‌ونقل گرفته تا کار کارگران و …» مؤثر است، گران می‌شود. گاهی گران بودن قیمت تمام‌شده محصولات، به دلیل سیاست‌گذاری‌های غلط و اهمال‌کاری‌ها و … است. البته می‌دانید که هردوی این‌ها بیماری‌ای است که بیش از ۵۰ سال اقتصاد ایران را درگیر خود کرده است.

گاهی هم تورم و بی‌ارزش شدن پول ملی و کم بودن درآمدها و عواملی از این ‌دست معیشت را تنگ کرده و موجب می‌شود زندگی روزمره نچرخد اما عمده مشکلات اقتصادی مردم زمانی است که قیمت کالاها با سرعت غیرقابل‌قبول گران می‌شود؛ نه ‌فقط کالا بلکه خدمات را هم گران ارائه می‌کنند و به این وسیله آرامش جامعه و خانواده‌ها را بر هم می‌زنند. فقط به قیمت اجاره منزل توجه بفرمائید که چگونه کمرشکن است و بر مسائل دیگر هم اثر می‌گذارد. بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، آن ‌هم به ‌صورت روزانه بلکه ساعتی و نجومی در خانواده‌ها اضطراب ایجاد می‌کند.

کمترین اثر سوء این گرانی‌ها، شرمندگی افراد و متزلزل شدن کیان خانواده‌هاست و رغبت جوانان به تشکیل خانواده را کاهش و اقدامات بزهکارانه و حرام برای تأمین معاش را افزایش می دهد، اعتماد بین مردم و مسئولان را از بین می‌برد و در نتیجه عدم مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را به دنبال دارد.

به ‌طوری ‌که دشمن از همین کمبودها استفاده می‌کند و خدمات مهم و کم‌نظیر نظام در عرصه‌های مختلف را بی‌ارزش و کم‌مقدار جلوه می‌دهد و استفاده خودش را در بدبینی و بی‌اعتماد سازی می‌برد. مردم ما به‌خوبی درک می‌کنند که در میانه‌ یک جنگ کامل اقتصادی قرار داریم، درآمد سالانه ما نسبت به قبل به ثلث رسیده، دچار تحریم پولی و بانکی ظالمانه هستیم، قسمتی از دارایی‌های ما در کشورهای مختلف بلوکه ‌شده، نمی‌توانیم نفتمان را بفروشیم و اوضاع کرونا هم مزید بر علت شده است.

همه این‌ها عواملی است که خارج از عهده ماست و در این‌ها بحثی نیست اما سؤال درباره عواملی است که در اختیار خود ماست و جبران بقیه نقایص را می‌کند. چرا به آن‌ها بی‌توجه هستیم؟ عده‌ای از مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و آرایش دقیق چنین جنگی را ندارند، دائم به دنبال مقصرند و کمبودها را به گردن دیگران می‌اندازند و به‌جای اینکه در مقابل حملات دشمن، طرح عملیاتی و اقدام متقابل و امثال ذالک داشته باشند و از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنند به وعده‌های بی‌اساس بیگانه دلخوش هستند.

گاهی هم که قصد خدمت دارند، بدون کارشناسی دقیق، سیاست‌گذاری متقن، نظارت نظام مند و قاطع، تصمیمات عجولانه‌ مشکل‌آفرین می‌گیرند و زمینه را برای یک عدّه سواستفاده‌چی و رانت‌خوار فراهم می‌کنند. این همان فرصت سوزی و ناهماهنگی هست که رهبری می‌فرمایند.

باید با باور درست و اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و استفاده از مجاهدان در این عرصه و با روحیه و مدیریت جهادی وارد مبارزه در میدان جنگ اقتصادی شد و قسمتی از کار را به مردم سپرد و با هماهنگی کامل دستگاه‌های متولی، به کمک مردم محروم شتافت و از آنان هم فاصله نداشت تا درک مشکلاتشان ملموس باشد.

ما کشور ثروتمندی هستیم، اگر مسئولان خوب مدیریت کنند با همه سختی هایی که بیش از ۴۰ سال به ما تحمیل کرده‌اند با این‌ حال به مدد الهی، صبر و مقاومت مردم در جایگاه هفدهم اقتصاد جهان قرار داریم. برای اینکه در جایگاه اصلی خود در آینده قرار گیریم باید تلاش کنیم دولت جوان حزب‌اللهی مستقر شود. تنها راهی که می‌تواند اقتصاد بیمار کشور را مداوا کرده و در مسیر شکوفایی قرار دهد همین راه است.

عده‌ای از مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم

نکته‌ای راجع به انتخابات ریاست جمهورى آمریکا که خود را در قله دموکراسی می‌بینند و به دیگر کشورها هم دیکته می‌کنند که مثل آنان باشند عرض کنم؛ مردم‌سالاری که مردمش فقط می‌توانند یک نفر از افراد دو حزب را انتخاب کنند. این روزها به خوبی چهره واقعی لیبرال دموکراسی نمایان است و هر چه تلاش می‌کردیم به این خوبی نمی‌توانستیم آن را ترسیم کنیم.

انتخاباتی که مردم از نتیجه آن به خاطر بروز جنگ داخلی احتمالی وحشت دارند؛ می‌دانید که برای برگزاری انتخابات پیچیده آمریکا بیش از یک سال باید فعالیت شود و در نهایت هم رای مردم با آرای الکترال کالج کنار گذاشته می‌شود. یعنى اگر کاندیدایى راى بیشترى بیاورد اما اکثریت گزینشگران ایالت‌ها به رقیب او راى دهند، برنده‌ آراى مردمى، بازنده نهایى خواهد بود و اگر بر اثر اختلاف کاندیداها شکایتی تنظیم شود، دادگاه عالی آمریکا کاری با رد و صحت انتخابات نداشته و فرد منتخب را انتخاب می‌کند.

حالا هر یک از این دو نفر رای بیاورند در مسیر قهقرایی که آمریکا طی می‌کند، فرقی نمی‌کند؛ البته اگر رئیس‌جمهور فعلی دوباره رای بیاورد سرعت افول و فروپاشی سیاسی آمریکا در جهان بیشتر خواهد شد و به‌ تبع آن رژیم غاصب و دولت‌های عربی وابسته به ‌سرعت مضمحل می‌شوند. همین امروز روی جلد مجله تایمز پرچمی از آمریکا که پاره‌پاره است به تصویر کشیده شده که پیام دارد. البته پیام اصلی که افول آمریکاست را مردم آمریکا با آتش زدن پرچم کشورشان اعلام می‌کنند.

آن‌وقت در داخل کشور عده‌ای با شیطنت القا می‌کنند که ترامپ از آمریکا جداست و آنقدر ذهن جامعه را درگیر می‌کنند که همه دنبال نتیجه باشند و در گوشه صفحه تلویزیون نتیجه آرا را درج می‌کنند. این خیال خامی است که عده‌ای در داخل ایران تصور می‌کنند اگر فلان کس پیروز شود گشایشی در امور به وجود خواهد آمد. این از مسلمات است که سیاست‌های آمریکا در مورد ایران تغییر نخواهد کرد و تلاش آن‌ها مهار ایران و از کار انداختن جبهه مقاومت اسلامی است.

هر یک که رای بیاورند تحریم‌های ظالمانه برداشته یا کم نخواهد شد و از طرف دیگر چون اروپا هم بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد مناسباتش با ایران تغییر فاحشی نخواهد کرد؛ عده‌ای از مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرائط جنگ اقتصادی هستیم. البته سیاستمداران پشت پرده به رئیس‌جمهور منتخبشان ارشاد خواهند کرد تا تصمیمات اصلی را تا نتیجه انتخابات آینده ایران به تأخیر بیندازند و بعد تصمیمات جدی‌تر را بگیرند. هر دو شیطان هستند و فرقی نمی‌کنند؛ یکی ابلیس و دیگری وسواس الخناس است.

بنابراین مسئولین باید فرصت را غنیمت بشمارند و بدون پرداختن به امور بی‌ثمری مانند پیروز میدان انتخابات آمریکا و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی مشکلات مردم را علاج کنند.  این روزها شاهد هستید درست در زمانی که عده‌ای در داخل کشور به دنبال مسائل حاشیه‌ای انتخابات آمریکا هستند فرزندان مؤمن، غیور و انقلابی ایران اسلامی در مسیر اقتدار ایران با قدرت و توان خود در راستای تحقق بیان فرمانده کل قوا که فرمودند: دوران بزن درو تمام‌ شده و دشمن اگر یکی بزند ده تا خواهد خورد، تلاش می کنند.

در آستانه سالگشت شهادت علمدار اقتدار موشکی ایران سردار حسن طهرانی مقدم از فناوری جدیدی پرده‌برداری کردند که قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران را چند برابر می‌کند. موشک بالستیکی که به‌ صورت رگبار شلیک و فرصت نفس کشیدن دشمن را قطع می‌کند. این توانایی و ده‌ها مورد دیگر در دل بیش از ۴۰ سال تحریم صنعت دفاعی و تسلیحاتی که آمریکا و اروپا برای ایران رقم‌زده‌اند محقق شده است. آفرین بر عزم و تلاشتان، خدای منان پاداشی مضاعف به شما پاسداران دلیر عنایت کند.

روز ۲۱ آبان ماه سالگشت شهادت شهدای خودکفایی به پرچم‌داری دانشمند باتقوا حاج حسن طهرانی مقدم، مخلصِ بی ادعایی که در سن ۲۰ سالگی توپخانه سپاه را راه‌اندازی کرد را گرامی می‌داریم. لازم است در اینجا دو تشکر و قدردانی دیگر داشته باشم؛ یکی از عزیزانی که عملیات سایبری را انجام دادند و سیستم برق سرزمین‌های اشغالی را از کار انداختند و مناطق مختلف و گسترده‌ای را در خاموشی فروبردند که در نوع خودش بی‌نظیر بود و پیام‌های روشنی برای رژیم منحوس داشت.

و دیگری تقدیر و تشکر کنم از مجاهدت خاموش عزیزانمان در اطلاعات سپاه که جان‌برکف در مسیر امنیت و آرامش کشور اقدام می‌کنند و اخیراً با دستگیری عنصر فعال و مؤثر در گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب وهابی خوزستان شبکه جاسوسی و رسانه‌ای دشمن را متحیر کردند.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در انتخابات شورای شهر، مسئله سلامت اقتصادی است

نکته استانی: باید خود را آماده کنیم که در آینده چه کسانی را برای شورای اسلامی شهر انتخاب می‌کنیم. ان‌شاءالله به‌مرور شاخص هایی را عرض خواهم کرد. همه مردم با آسیب هایی که در طول سالیان به شهر و استان به خاطر ناکارآمدی بعضی افراد وارد شده توجه دارید؛ نباید بگذارید اشتباهات تکرار شود و خرابی روی خرابی بیاید، باید جلوی فساد را گرفت. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها که از همین الان که افراد در حال فعالیت هستند برای معرفی خودشان باید به آن توجه کرد، مسأله سلامت اقتصادی است.

بگردید افرادی را که علاوه بر تخصص لازم از سلامت اقتصادی برخوردار هستند، اهل باندبازی، رشوه، اسراف، اشرافی گری و امثال این‌ها نیستند را شناسایی کنید و بخواهید کاندیدا شوند. می‌بینید که گاهی یکانسانی که ناسالم است و از طهارت لازم برخوردار نیست و در دستگاهی قرار می‌گیرد چه مفاسدی به وجود می‌آورد. دستورات رهبر معظم انقلاب درباره اصناف و کنترل ‌گرانی و ورود بسیج به نظارت و کمک به مهار قیمت‌ها را به‌ سرعت عملیاتی کنید.

دعای پایانی

خدایا تو را قسم می‌دهیم فرج مولایمان ولی‌عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. خدایا بیماری و بلا را از مردم عالم که در قید بندگی تو هستند و طاغوت نیستند مرتفع بگردان./ گذشتگانمان، شهدا، امام شهیدان درجاتشان عالی بگردان./ مشکلات مسلمین اصلاح بفرما/ رهبر فرزانه و عزیزمان در پناه خود محفوظ بدار. والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=940

ثبت دیدگاه

  1. purchasing cialis on the internet tadalafil price male ed pills

  2. duricef pills buy duricef 250mg where to buy finasteride without a prescription

  3. buy diflucan 200mg pill cipro for sale online oral cipro 500mg

  4. order careprost online cheap buy careprost pills for sale buy trazodone 50mg without prescription

  5. buy sildenafil 50mg online cheap sildalis online order generic sildalis

  6. minocycline over the counter oral minocin 50mg cost actos 15mg

  7. accutane 40mg ca buy zithromax tablets brand azithromycin

  8. buy furosemide diuretic order vibra-tabs ventolin inhalator order online

  9. vardenafil us plaquenil uk order hydroxychloroquine 400mg without prescription

  10. altace 5mg cheap arcoxia order online buy generic etoricoxib online

  11. levitra 20mg cost cheap hydroxychloroquine 400mg buy hydroxychloroquine

  12. buy asacol sale astelin order online order avapro 300mg online

  13. benicar online benicar 20mg ca order depakote without prescription

  14. buy digoxin 250 mg without prescription molnupiravir 200 mg sale molnunat 200 mg cheap

  15. buy naprosyn 250mg order naproxen 500mg generic buy prevacid cheap

  16. carvedilol 6.25mg us chloroquine 250mg for sale purchase chloroquine generic

  17. proventil 100 mcg drug pyridium price phenazopyridine 200mg without prescription

  18. singulair 10mg uk buy montelukast 5mg generic avlosulfon 100mg for sale

  19. order nifedipine without prescription brand allegra 120mg order fexofenadine 120mg without prescription

  20. order dapoxetine 90mg for sale cheap cytotec 200mcg order orlistat 60mg online

  21. order norvasc 5mg online buy omeprazole no prescription buy omeprazole pill

  22. diltiazem pills allopurinol pills buy zyloprim for sale

  23. triamcinolone 10mg sale buy cheap generic triamcinolone generic loratadine

  24. buy tetracycline for sale buy generic ozobax over the counter buy lioresal generic

  25. ketorolac for sale generic inderal 10mg buy propranolol

  26. oral sulfamethoxazole cleocin 150mg us clindamycin uk

  27. order plavix 75mg online order methotrexate 2.5mg sale order coumadin 5mg

  28. erythromycin 500mg drug cheap erectile dysfunction pills online purchase nolvadex for sale

  29. reglan pills metoclopramide canada buy nexium 20mg for sale

  30. budesonide inhalers order cefuroxime pills buy bimatoprost medication

  31. order topiramate 100mg buy levofloxacin medication levaquin pill

  32. buy robaxin without prescription sildenafil sale suhagra sale

  33. buy dutasteride generic ranitidine brand mobic price

  34. cost celecoxib 100mg tamsulosin 0.4mg oral order zofran 4mg online

  35. buy aurogra generic sildenafil 100 mg order estrace 1mg pills

  36. spironolactone ca buy valacyclovir for sale valtrex 500mg for sale

  37. buy generic lamotrigine vermox 100mg oral prazosin 1mg tablet

  38. propecia drug generic sildenafil 50mg sildenafil 50mg without prescription

  39. purchase tadalafil for sale indocin capsule order indocin for sale

  40. order tadalafil generic order generic fluconazole 100mg best erection pills

  41. azulfidine 500mg without prescription generic olmesartan 10mg order calan 120mg sale

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.