• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
وزیر کشور: 

راه اندازی حدود ۲۰۰ کیلومتر با ۱۳۷ ایستگاه مترو در دستور کار دولت است

  • کد خبر : 14071
  • 08 اسفند 1401 - 13:46
راه اندازی حدود ۲۰۰ کیلومتر با ۱۳۷ ایستگاه مترو در دستور کار دولت است
وزیر کشور گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر با ۱۳۷ ایستگاه نیز جزو مصوبات دولت سیزدهم است که بخش عمده ای از آن ها در این دوره محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در آئین افتتاح فاز یک خط دو قطار شهری کرج که در ایستگاه ۴۵ متری گلشهر برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای بهره برداری از این امکان مهم حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج، گفت: قطار شهری کرج از مطالبات اساسی مردم این کلانشهر است که بخشی از آن مورد بهره برداری قرار گرفت. 

وی روحیه انقلابی و جهادی کارگزاران نظام در استان البرز را قابل تقدیر خواند و افزود: امید است با همت و روحیه انقلابی و جهادی کارگزاران نظام در این استان در کمتر از دو سال مجموعه خط دو قطار شهری کرج برای استفاده مردم مهیا شود. البرز استانی راهبردی و استراتژیک است که بخش قابل توجهی از بار و مسئولیت پایتخت را بر دوش دارد. 

به گفته وزیر کشور، ۳۴۰ کیلومتر مترو با بیش از ۲۳۰ ایستگاه در کشور راه اندازی شده و حدود ۲۰۰ کیلومتر با ۱۳۷ ایستگاه نیز جزو مصوبات دولت سیزدهم است که بخش عمده ای از آن ها در این دوره محقق خواهد شد. در پروژه قطار شهری کرج ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت تامین اعتبار شده که ۶۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به امسال بوده و تزریق اعتبار برای سال آینده نیز در دستور کار قرار دارد. 

وحیدی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور به منظور برون رفت از ترافیک های درون و برون شهری اظهار کرد:‌دست اندرکاران و کارگزاران نظام در البرز اغلب از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و کار و اقدام جهادی را به خوبی درک کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن امسال نقطه عطفی از تقابل مردم ایران با توطئه های دشمنان بود و این ملت به جهانیان نشان دادند که همچنان استوار و با اراده ای راسخ پشتیبان نظام و انقلاب هستند. دشمنان تلاش می کنند که با القائات منفی، منکر روند رو به رشد و توسعه کشور شوند چراکه برخلاف فشارها، با وحدت و تلاش مداوم در حال حرکت به سمت تعالی و رشد رهسپار هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=14071

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.