• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

راه اندازی ۲۸ خانه ایثار در کشور برای جانبازان

  • کد خبر : 8204
  • 15 تیر 1401 - 10:38
راه اندازی ۲۸ خانه ایثار در کشور برای جانبازان
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: بنیاد شهید سعی دارد با راه اندازی 28 خانه ایثار در استان های کشور محیطی در راستای سلامتی روحی و جسمی ایثارگران مهیا کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سالم تن کشور که با حضور ورزشکاران جانباز از ۱۵ استان کشور در سالن شهید چمران مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار ساوجبلاغ برگزار شد، حضور در جمع جانبازان و ایثارگران را باعث خوشحالی و افتخار دانست.

وی ادامه داد: برخود واجب دانستم امروز در میان جانبازان ورزشکاری حضور داشته باشم که با سبک زندگی خاص و با باوجود کهولت سن و مشکلات ناشی از جانبازی زندگی می کنند. این افراد صبور علیرغم مشکلات ناشی از جانبازی بر آن غلبه می کنند و با نشاط در میادین ورزشی حاضر می شوند که این موضوع از نظر ما بسیار ارزشمند است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش و جمله ای که ایشان فرمودند «ورزش در جوانی مستحب و در پیری واجب است» خاطرنشان کرد: من هم به تاسی از سخن رهبر معظم انقلاب امروز عرض می کنم که ورزش برای جانبازان در سن جوانی واجب و در سن پیری از اهم واجبات است.

قاضی زاده هاشمی به افزایش سن ایثارگران اشاره و بیان کرد: ما به عنوان خادم ایثارگران در بنیاد شهید باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ایثارگران همیشه در سلامت روحی و جسمانی باشند، در همین راستا بنیاد شهید سعی دارد با راه اندازی ۲۸ خانه ایثار در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان های کشور، محیطی در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف خود مهیا کند.

وی ضمن ابراز امیدواری به مساعدت مالی دولت در راه اندازی پنج مرکز دیگر تا دوسال آینده افزود: بعد از احداث این مراکز در استان ها، بنیاد شهید در شهرستان ها نیز با احداث و تجهیز سالن های ورزشی سعی دارد تا محیطی های ورزشی را برای جانبازان عزیز مهیا کند تا آنان بتوانند بدون دغدغه ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در این دوره دو استراتژی کلی مد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است تصریح کرد: اولین استراتژی ما توسعه مراکز بهداشتی، خدماتی و آسایشگاهی است. مدیران استانی و شهرستانی نیز تا زمان تکمیل شدن این مراکز موظف هستند با تعامل با مراکز ورزشی، شرایط را برای ارتقای سلامت جسمی و روحی جانبازان مهیا کنند.

قاضی زاده هاشمی دومین استراتژی بنیاد شهید را توسعه مراکز گردشگری و تفریحی در شمال و جنوب کشور و همچنین شهرهای زیارتی و عتبات عالیات دانست و اذعان کرد: با پیگری و برنامه ریزی های که در بنیاد شهید صورت می گیرد در نظر داریم در خارج از کشور و در نجف اشرف و شهرهای مذهبی دیگر نیز بتوانیم این مراکز را توسعه دهیم.

وی در پایان ضمن آروزی سلامتی برای جانبازان ورزشکار گفت: پیشنهاد می شود همانگونه که در سینما و در جشنواره بین الملی فجر یک بخش به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده و جایزه این بخش را بنیاد شهید متقبل شده است، در حوزه ورزش هم این کار صورت گیرد. مذاکره ای هم با فدارسیون فوتبال مبنی بر به رسمیت شناختن این مسابقات انجام شده است.

گفتنی است شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سالم تن کشور از ۱۱ لغایت ۱۶ تیرماه جاری با حضور ۱۶ تیم در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار واقع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار و تیم ها در قالب چهار گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8204

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.