• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

زمین ندامتگاه قزلحصار می تواند به مرکز رفاهی، تفریحی تبدیل شود

  • کد خبر : 8245
  • 16 تیر 1401 - 14:25
زمین ندامتگاه قزلحصار می تواند به مرکز رفاهی، تفریحی تبدیل شود
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار پیگیری ویژه و مکاتبه با مقامات ذیربط در راستای تحویل قسمتی از307 هکتار زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری جهت احداث فضای سبز، رفاهی و گردشگری شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: کلانشهر کرج در سال های گذشته میزبان حدود ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان کشور بوده که به دلیل مهاجرت خانواده های زندانیان، علاوه بر تحمیل آثار و مشکلات مضاعف، منجر به ایجاد سکونتگاه های غیررسمی، تشدید ساخت وسازهای غیرمجاز و بروز مسائل خاص فرهنگی و اجتماعی در البرز شده است.

وی ضمن قدردانی از پیگیری های مجمع نمایندگان استان البرز در خانه ملت و استاندار البرز به جهت پیگیری و تصویب پایان فعالیت زندان های قزلحصار و رجایی شهر، خواستار پیگیری ویژه و مکاتبه سرپرست شهرداری کرج و رئیس شورای این شهر با مقامات ذیربط در راستای تحویل قسمتی از۳۰۷ هکتار زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری جهت احداث فضای سبز، رفاهی و گردشگری شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: با عنایت به مکاتبه معاون اول رئیس جمهور در راستای موافقت با فروش زندان های قزلحصار و رجایی شهر به ترتیب با مساحت ۳۰۷ و ۶۰ هکتار، احتمالاً نیت ساخت وساز در آن ها مطرح می شود که در این صورت افزایش بار جمعیتی و مهاجرپذیری و اتفاقات حاشیه ای را شاهد خواهیم بود.

عضو پارلمان مدیریت شهری ادامه داد: با عنایت به اینکه استان البرز و کلانشهر کرج به عنوان مرکز استان، از نظر بسیاری از شاخصه ها و سرانه ها در بین استان های کشور در آخرین رده ها قرار گرفته، این مسئله نیز ظلم مضاعفی به این استان و مردم آن است که تبعات آن در آینده ظهور خواهد کرد.

به گفته وی، هنگامی که در ابتدای دهه ۷۰ طرح خروج پادگان های نظامی از تهران مصوب شد، در سال ۸۸ با واگذاری بخشی از پادگان ۳۰۰ هکتاری قلعه مرغی به شهرداری پایتخت با هدف احداث مجتمع رفاهی، تفریحی و فضای سبز موافقت شد که انتظار می رود در خصوص واگذاری زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری کرج نیز اتفاق مشابهی بیفتد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: با عنایت به قرارگیری زندان قزلحصار در محلات کم برخوردار و مجاورت این محل با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، در راستای ایجاد سرانه رفاهی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و ارتقای سطح زیست پذیری، تحویل آن به شهرداری بی شک می تواند از لحاظ ارتقای شهرسازی، تقویت رفاه شهری، کارکردهای اجتماعی و رشد سرانه ها در منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8245

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.