• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید:

ساختن ایران قوی نیازمند یک تشکل مقتدر و توانمند است

  • کد خبر : 25844
  • 17 بهمن 1402 - 12:19
ساختن ایران قوی نیازمند یک تشکل مقتدر و توانمند است
مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: برای ساختن ایران قوی باید یک تشکل مقتدر و توانمند و قوی داشته باشیم. امروز بهترین فرصت برای یادآوری و بازنمایی مبانی انقلاب است.

به گزارش خبرتگار دیده یان البرز، رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید امروز در آئین افتتاحیه توانمندسازی دبیران تشکل‌های شاهد ایثارگر که به میزبانی استان البرز در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار برگزار شد، خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آموزشی این تشکل‌ها در راستای سرفصل‌های برنامه‌های مربوطه شد.

وی نقش آفرینی و مشارکت را جوهره اصلی و فلسفه قدرت و غرور ملی ایران دانست و ادامه داد: قدرت انقلاب اسلامی برگرفته از مردم پایه بودن و حضور حداکثری مردم است. امروز بسیاری از کشورها برای هویت آفرینی به دنبال ساختن غرور و تاریخ تصنعی هستند در حالی که ایران دارای تاریخ غنی و تمدنی عظیم است. در طول ۴۵ سال گذشته در مقاطعی از جمله شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و … جامعه ایثارگری همواره پیشرو و میدان دار بوده‌اند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید با تاکید بر خصوصیات و توانمندی‌هایی که این محموعه ها باید داشته باشند مطرح کرد: هر تشکل شاهد و ایثارگر می‌تواند تحولی عظیم در جامعه ایجاد کند. با برقراری ارتباط آموزشی و مهارت آموزی این گروه های فعال که رهبر افکار عمومی هستند، می‌توانند در جامعه ایران اسلامی محور توسعه قرار گیرند.

نریمانی اصل اساسی این کشور را قدرت مرجعیت دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه سازماندهی و راهبری این تشکل‌ها بدون مرجعیت میسر نمی‌شود، هدف اساسی بنیاد شهید و حوزه‌های خدمتگزار در این عرصه برجسته سازی، مهارت آموزی و توانمندی این تشکل‌ها برای کسب قدرت مرجعیت است. ما هم وظیفه داریم در کنار تشکل‌ها از این مرجعیت صیانت کنیم و ضریب نفوذ آنها را در جامعه گسترش دهیم.

وی یکی از شاخصه‌های تشکل‌های در تراز انقلاب را مردم داری خواند و تصریح کرد: شما باید مردم دار و دارای مهارت ارتباطات انسانی باشید و با مطالبه گری قانونی آن را در مسئولان در رده‌های مختلف نظام هم پمپاژ کنید، بنابراین برای ساختن ایران قوی باید یک تشکل مقتدر و توانمند و قوی داشته باشیم. امروز بهترین فرصت برای یادآوری و بازنمایی مبانی انقلاب است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین اظهار کرد: تمام جهت گیری این امر به سمت تشکل‌های شاهد و ایثارگر است و انتظار می‌رود این جامعه نیز مانند همیشه در جهاد تبیین پیشرو و پرچمدار ایده پردازی و تحول گرایی باشند. این تشکل‌ها باید با مطالبه گری و استفاده از ظرفیت هیأت‌های اندیشه ورز، سازمان‌های دولتی را به حرکت در آوردند.

ما به دنبال سازمانی متعالی، شفاف و پاسخگو هستیم

نریمانی موتور محرکه توسعه کشور را تحول گرایی و ایده پردازی عنوان کرد و یادآور شد: یکی از سیاست‌های بنیاد شهید در این دوره این است که تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید به عنوان شبکه‌های مردمی سازماندهی شده، با برنامه‌های راهبردی و تحولی با بنیاد شهید کار مشترک انجام دهند لذا از ما انتظار حمایت از برنامه‌ها را داشته باشید زیرا ما بدون ارائه برنامه امکان حمایت از شما را نداریم.

وی با بیان اینکه اولویت همه ما خدمت رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر البته با تکریم و حفظ احترام و کرامت آنهاست، بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی مورد توجه، سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی است؛ اگر در جامعه‌ای شاخص اعتماد پایین باشد، هر برنامه و اتفاقی به ضد خود تبدیل می‌شود، بنابراین به دنبال سازمانی متعالی، شفاف و پاسخگو هستیم.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این موضوع را شما باید از سازمان مطالبه کنید که شیوه راهبری و مدیریت آن در این دوره به شما آموزش داده می‌شود. در این زمینه به دنبال یک مدل سازی ارتباطی سازمانی با تشکل‌ها هستیم که در قالب آن به تشکل‌های شاهد و ایثارگر نقش دهیم و تفویض اختیار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های اجرا شده در سراسر کشور در سال جاری و خیزش ایجاد شده در تشکل‌ها، امروز می‌توان تا حدودی ادعا کرد که تشکل‌های شاهد و ایثارگر در کشور برجسته شده‌اند که لازم است نقش آفرینی آنها تداوم یابد تا اهداف مطروحه رنگ و شکل تحول و ایده جدید به خود بگیرد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.