• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

ساوجبلاغ مقام نخست معرفی تولیدکنندگان برتر ملی و استانی کشاورزی را کسب کرد

  • کد خبر : 3556
  • 19 بهمن 1399 - 17:00
ساوجبلاغ مقام نخست معرفی تولیدکنندگان برتر ملی و استانی کشاورزی را کسب کرد
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از کسب مقام نخست معرفی تولیدکنندگان برتر ملی و استانی در بخش کشاورزی توسط این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۶ درصد از کشاورزان نمونه استانی از شهرستان ساوجبلاغ هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی مهرور، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در آیین تجلیل از برترین های این شهرستان در بخش کشاورزی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از کسب مقام نخست معرفی تولیدکنندگان برتر ملی و استانی در بخش کشاورزی توسط این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۶ درصد از کشاورزان نمونه استانی از شهرستان ساوجبلاغ هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ درصد از تولیدکنندگان ملی متعلق به ساوجبلاغ هستند، با تأکید بر تولید محصول سالم افزود: امروز در ساوجبلاغ در میان تولید کنندگان نمونه کشاورزانی مطرح شدند که محصول سالم تولید می کنند؛ باید به این سمت برویم و کمتر از کود شیمیایی و سم استفاده کنیم تا محصول سالم به مردم تحویل دهیم.

ایرج الماسی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ نیز در این جلسه ضمن بیان عملکرد یکساله این مدیریت گفت: امسال پس از دو سال سرمازدگی، شرایط مساعدی برای باغات و ثبت رکوردهای مختلف در تولید آلو، شابلون، گیلاس و پیاز در این شهرستان اتفاق افتاد و موفق شدیم در سطح ملی موفق به کسب جایگاه های بالاتری شویم.

وی با بیان اینکه توسعه بیش از ۲۰ هکتار گلخانه در سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: نخستین مزرعه چوب به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان پایلوت کشوری در این شهرستان به منظور جلوگیری از تخریب جنگل و حفظ محیط زیست ایجاد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.