• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

سرباز بودن در نظام اسلامی را افتخار بدانید

  • کد خبر : 5410
  • 12 اردیبهشت 1400 - 14:10
سرباز بودن در نظام اسلامی را افتخار بدانید
رئیس سازمان زندان ها در دیدار سربازان پادگان شهید کچویی سرباز بودن در نظام اسلامی را افتخار دانست و گفت: همه ما دعا می کنیم تا بتوانیم سربازی لایق و با وفا در راه اسلام، انقلاب و امام زمان(عج) باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رئیس سازمان زندان ها به همراه جمعی از مسئولان این سازمان با حضور در پادگان علمی و تخصصی شهید کچویی در مراسم افطار سربازان یگان حفاظت زندان ها حضور پیدا کردند.

محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها در این مراسم با تاکید بر خصوصیات اخلاقی شهیدان کچویی و لاجوردی به عنوان شهدای شاخص سازمان زندان ها، خطاب به سربازان گفت: سرباز بودن در نظام اسلامی را افتخار بدانید.

وی با اشاره به وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر نوشتن عنوان «سرباز وطن» بر سنگ مزار آن عزیز افزود: همه ما دعا می کنیم تا بتوانیم سربازی لایق و با وفا در راه اسلام، انقلاب و امام زمان(عج) باشیم البته گفتن این مهم، کار ساده ای است اما برای روز موعود باید به خوبی تمرین کنیم.

رئیس سازمان زندان ها بیان کرد: دوران سربازی فرصت مغتنمی برای خوب دیدن، خوب فکرکردن، خوب شنیدن و خوب برنامه ریزی کردن است تا در نهایت بتوانید خوب تصمیم بگیرید و همه این ها به خاطر توفیق خدمت در زندان و درس گرفتن از اشتباه و خطای مددجویان است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه اذعان کرد: ما شهدایی داشته ایم که زمانی زندان را تجربه کرده اند اما یک روز تصمیم گرفتند تا از مسیری که در پیش گرفته اند بازگردند، بازگشتند و با امام خود عهد بستند و در نهایت به جایگاهی رسیدند که امروز باعث غبطه من و شماست.

حاج محمدی زندانیان را عبرتی برای جامعه دانست و عنوان کرد: اکنون که خداوند توفیق خدمت در این مکان را به ما داده رفتار ما باید به گونه ای باشد که زندانیان به واسطه آن، تصمیمات اساسی و مهمی بگیرند و عاقبت به خیر شوند و این یک اقدام ارزشمند و خیر باقی در زندگی ما خواهد بود.

وی افزود: برخی از مدیران کل زندان ها و سازمان ها زمانی مانند شما سرباز زندان بوده اند و پس از خدمت جذب سازمان شده اند، رشد کردند و اکنون جزو مدیران ارشد هستند اما در برخی موارد مشاهده می شود که هم خدمتی های آن ها مسیر دیگری را انتخاب کرده اند و گرفتار زندان شده اند.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه سربازان نزد ما امانت هستند و ما نیز نسبت به وضعیت حال و آینده آن ها مسئول هستیم گفت: آموزش و تقویت بنیه اعتقادی، ایمانی و فرهنگی سربازان بر عهده ماست و اگر مراقب آن ها باشیم می توانند اهداف اصلاحی و تربیتی را در خصوص زندانیان پیش ببرند.

حاج محمدی عنوان کرد: یکی از مراقبت های اصلی از سربازان، ارتباط آنان با زندانیان است چرا که برخی از مددجویان که هنوز معارض قانون هستند سعی در اغفال این جوانان دارند و اگر سربازی به خاطر غفلت ما در مسیر خطا وارد شود مسئولیت شرعی آن بر عهده ماست.

رئیس سازمان زندان ها در پایان با تاکید مجدد بر وجود سامانه مشعل به منظور ارتباط بی واسطه سربازان و خانواده های آنان با مسئولان سازمان زندان ها، از سربازان خواست تا مشکلاتشان را به این سامانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5410

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.