• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
2
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز:

سهم استان البرز از تولید ناخالص ملی ۳ درصد است

  • کد خبر : 28513
  • 03 خرداد 1403 - 11:29
سهم استان البرز از تولید ناخالص ملی ۳ درصد است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اینکه سهم استان البرز از تولید ناخالص ملی ۳ درصد است، گفت: سهم اشتغال بخش صنعت استان البرز رتبه پنج را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، توحید شیریزاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اینکه سهم استان البرز از تولید ناخالص ملی سه درصد است، گفت: سهم ارزش افزوده بخش صنعت ۳۰ درصد، بخش خدمات ۶۰ درصد، بخش کشاورزی پنج درصد و پنج درصد نیز برای سایر بخش‌ها از تولید ناخالص داخلی استان را در بر می‌گیرد که در بخش خدمات با رتبه هفت کشور و در بخش صنعت با رتبه ۶ کشور بالاتر از میانگین کشوری است.

وی به بیان شاخص‌های عمده بازار کار زمستان سال گذشته استان پرداخت و بیان کرد: استان البرز با نرخ مشارکت اقتصادی ۴۰.۵ درصد و نسبت اشتغال ۳۷.۱ درصد و اشتغال ایجادی برای ۶۲ هزار و ۶۰۲ نفر، نرخ بیکاری ۸.۳ درصدی و رتبه ۱۵ کشور را کسب کرده که پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با بیان اینکه سهم اشتغال بخش صنعت استان البرز رتبه پنج، بخش خدمات رتبه سه و بخش کشاورزی رتبه ۳۰ کشور را به خود اختصاص داده است، آمار صادرات غیرنفتی البرز در سال گذشته از مبدا گمرکات استان را ۳۷۶ میلیون دلار با رشد ۸۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

شیریزاد مطرح کرد: در سال گذشته ۵۴۸ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع آرایشی، پارچه، چاپ، شیمیایی و انفورماتیک با سرمایه گذارانی از کشورهای امارت متحده عربی، ترکیه، چین، عمان، اتریش و هند بر اساس آمار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان داشته و رشد بیش از پنج برابری را نسبت به سال ۱۴۰۱ تجربه کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز دو اعزام به کشورهای چین و امارات و سه پذیرش از کشورهای چین، عمان و فرانسه داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.