• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس عنوان کرد؛

سوء مدیریت در توزیع آب، عامل اصلی فرونشست زمین در البرز

  • کد خبر : 21297
  • 24 مرداد 1402 - 9:44
سوء مدیریت در توزیع آب، عامل اصلی فرونشست زمین در البرز
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: علت اصلی فرونشست ها کم آبی است اما در البرز کمبود آب نداریم بلکه سوءمدیریت در توزیع آب موجب شده با فرونشست زمین مواجه شویم.

به گزارش دیده بان البرز، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البرز یکی از استان های درگیر با فرونشست زمین است، گفت: علت اصلی فرونشست ها کم آبی است اما در البرز کمبود آب نداریم بلکه سوءمدیریت در توزیع آب موجب شده با فرونشست زمین مواجه شویم.

وی بیان کرد: در جنوب غربی استان البرز زمین های کویری وجود دارد که به دلیل بی توجهی مسئولان منطقه به این زمین ها در گذشته برای جلوگیری از شکل گیری پدیده ریزگردها و عملکرد نامناسب سازمان آبخیزداری و منابع طبیعی موجب شده آسیب هایی به منطقه وارد شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای جلوگیری از فرونشست زمین در استان البرز باید مسئولان از استاندار تا مدیران کل و دستگاه های اجرایی در سطح ملی فکر اساسی داشته باشند.

حدادی مطرح کرد: بررسی های انجام شده در خصوص زمین های کویری و جنوب غربی استان البرز نشان می دهد که یکی از علت های بخش مهم فرونشست ها کم آبی است که جلوگیری از این امر نیازمند مطالعات و بررسی کارشناسی است تا اقداماتی در مسیر جلوگیری از فرونشست زمین صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم نظارت کامل بر برداشت آب های زیرزمینی اظهار کرد: چاه های دهه های ۵۰ تا ۷۰ شناسنامه دار نشده اند و به صورت غیرمجاز آب به میزان دلخواه برداشت می کنند اما چاه های شناسنامه دار برای برداشت آب محدودیت دارند که این مسئله موجب آسیب به کشاورزان شده و از سوی دیگر برداشت آب به صورت غیرمجاز فرونشست زمین را رقم زده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21297

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.