• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
امام جمعه ماهدشت:

شایعه سازی يكى از سلاح هاى مخرب براى جريحه‏ دار کردن حیثیت نیکان است

  • کد خبر : 27629
  • 07 اردیبهشت 1403 - 17:23
شایعه سازی يكى از سلاح هاى مخرب براى جريحه‏ دار کردن حیثیت نیکان است
امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه وقتی دشمن قادر نيست از طريق رويارويى صدمه ‏اى وارد كند دست به پخش شايعات می زند گفت: این موضوع يكى از سلاح هاى مخرب براى جريحه ‏دار کردن حيثيت‏ نيكان و پراكنده کردن مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان گفت:‌ خدای متعال برای حفظ سلامت جامعه و استحکام بخشی به آن، قوانینی را در قرآن کریم وضع کرده که باید مورد عنایت و توجه همه افراد جامعه قرار گیرد.

 وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اشاعه فحشا در جامعه بیان کرد: از نظر مفهوم لغوى فحش و فحشا به معناى رفتار و گفتارى است كه زشتى آن بزرگ باشد و در قرآن مجيد نيز گاهى در همين معنى وسيع استعمال شده و آمده است.

امام جمعه ماهدشت افزود: در قرآن آمده است که برای این افراد عذاب دردناكى در دنيا دارد و ممكن است اشاره به حدود و تعزيرات شرعيه و عكس العملهاى اجتماعى و آثار شوم فردى آنها باشد كه در همين دنيا دامنگير مرتكبين اين اعمال مى‏شود. علاوه بر اين محروميت آنها از حق شهادت و محكوم بودنشان به فسق و رسوايى نيز از آثار دنيوى آن است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد انسان را موجودی اجتماعی دانست و اذعان کرد: جامعه بزرگى كه بشر در آن زندگى مى‏كند از يك نظر همچون خانه او است و حريم آن همچون حريم خانه او محسوب مى‏شود، پاكى جامعه به پاكى و آلودگى آن به آلودگي وی كمك مى‏كند. بر همين اصل در اسلام با هر كارى كه جو جامعه را مسموم يا آلوده كند شديدا مبارزه شده است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: جعل و پخش شايعات دروغين و نگران كننده يكى از مهمترين شاخه‏هاى جنگ روانى توطئه‏گران است. هنگامى كه دشمن قادر نيست از طريق رويارويى صدمه‏ اى وارد كند دست به پخش شايعات مى‏زند و از اين طريق افكار عمومى را نگران و به خود مشغول کرده و از مسائل ضرورى و حساس منحرف مى‏كند.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه شايعه‏ سازى يكى از سلاح هاى مخرب براى جريحه‏ دار کردن حيثيت‏ نيكان و پاكان و پراكنده کردن مردم از اطراف آنهاست، عنوان کرد: امروز هفتم اردیبهشت مصادف با ۱۷ شوال و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است. اصولا ورزش هایی مانند پهلوانی و زورخانه ای بخاطر وابستگی به امیرالمومنین (ع) خیلی توصیه می شود.

وی با اشاره به ۱۱ اردیبهشت و روز جهانی کار و کارگر و تبریک به این قشر زحمتکش گفت: اگر بخواهیم به اهمیت کار و کارگر واقف شویم باید بدانیم نیاز حیاتی کشور و جامعه به کار است و اگر نباشد جامعه، جامعه ای مرده است و از طرفی نیاز کارگر به کار برای اداره زندگی و اقتصاد خانواده او وابسته به کارکردن است.

وی بیان کرد: نیاز روحی انسان به کار و تأثیر کاملاً محسوس آن در رفع و جلوگیری از بروز انواع فسادها و آسیب های اجتماعی، نشان‌دهنده اهمیت فراوان برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال حقیقی و امنیت شغلی برای کارگران است. از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد لذا ثروت‌های بادآورده، دلالی، رشوه، ویژه‌خواری و رباخواری مخالف دستور خداست.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران فرمودند که نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، نقشی غیرقابل انکار و مهم است. کارگر و کارآفرین در خطّ مقدّم مبارزه با آمریکا هستند. هرچه شما خوب کار کنید، هرچه به خوب کار کردنِ شما کمک شود در این نبرد اقتصادی مؤثّر است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به جنگ تحمیلی و جنگ های ترکیبی امروز خاطرنشان کرد: این کمک به حوزه مسئولین برمی گردد که واقعا مدد برسانند، تسهیل کنند با برنامه ریزی و نظارت درست، حوزه معیشت کارگران را مدیریت کنند تا فتح خرمشهر دیگری در این جنگ تحمیلی رخ دهد و به مدد الهی ورق را برگرداند.

وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم بیان کرد: عمر فرزندان این ملت در دستان معملمان است، آنها اول از همه باید بدانند کجا ایستاده اند و در چه جایگاه قرار گرفته اند و ارزش کارش را بدانند، این جایگاه ارزشگذاری ریالی ندارد که بخواهیم سطح آن را پایین بیاوریم و در این چارچوب ها خرج کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد خطاب به معلمان عنوان کرد: آینده این کشور به نوع تربیت و رشدی که شما در همه زمینه ها به فرزندان ملت می دهید وابسته است، بنابراین حساسیت کار شما بسیار بالاست. البته نباید به امروز نگاه کرد و باید با نگاه به آینده پیش رفت. مسئولین مرتبط نیز باید ارزش و جایگاه را درک کنند و متناسب با آن با معلمین رفتار کنند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.