• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2
دبیر شورای اسلامی استان البرز:

شهرداری ها با پرداخت تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری کمک کنند

  • کد خبر : 27763
  • 11 اردیبهشت 1403 - 8:33
شهرداری ها با پرداخت تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری کمک کنند
دبیر شورای اسلامی استان البرز گفت: شهرداری ها می توانند تسهیلات چهار درصد به رانندگان خودروهای ون و تاکسی های فرسوده اعطا کنند تا این خودروها به صورت کامل نوسازی شوند.

احمد کریمی پور، دبیر شورای اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، در مورد ارتباط مراکز فنی خودرو با آلودگی هوا گفت: فرسودگی ناوگان شهری در حوزه باربری و مسافر یکی از معضلات اصلی است. جا به جایی نخاله ها در سطح شهر توسط کامیون ها نیز از دیگر معضلاتی است که باعث آلودگی محیط زیست می شود که باید به صورت کلی و با همکاری گروهی از ارگان های نظامی و دولتی با نظارت کامل در قالب یک مجموعه یا به روش سیستماتیک برای ترمیم و بهسازی محیط، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی بیان کرد: در بحث حمل و نقل عمومی شهرداری ها می توانند تسهیلات چهار درصد به رانندگان خودروهای ون و تاکسی های فرسوده اعطا کنند تا این خودروها به صورت کامل نوسازی شوند. این اقدام در بحث آلودگی هوا و همچنین امنیت مسافران و سرنشینان، یکی از راهکارهای اساسی است که تعدادی از شهرداری های استان البرز نسبت به آن اقدام و رانندگان تاکسی با دریافت مبالغی در قالب وام، خودروهای خود را نوسازی کردند.

کریمی پور در خصوص نیروگاه منتظر قائم عنوان کرد: این نیروگاه یکی از مراکز حساس در تولید برق است که نمی توان به آن ورود کرد اما خود این مرکز باعث آلودگی شهرستان فردیس و استان البرز می شود. در بحث مشکلات برداشت آب از حوزه سطح منابع زیرزمینی طرحی در شهرستان فردیس مطرح شد که از پسماند آب شهری منطقه برای خنک کردن توربین های موجود استفاده شود. در حال حاضر این طرح در فاز مطالعاتی قرار دارد.

دبیر شورای اسلامی استان البرز در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه منتظر قائم در حال حاضر از سوخت مازوت استفاده می کند؟ توضیح داد: دو سال پیش این نیروگاه مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به خاطر مصرف مازوت و ایجاد آلایندگی جریمه شد ولی هیچ پرداختی از طرف این مجموعه انجام نشد. به طور کلی مازوت در دوران بحران و کمبود گاز سوزانده می شود و زمانی که ناترازی گاز وجود ندارد نیازی به مصرف آن نیست.

خبرنگار: فریبا مرادی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27763

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.