• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
امام جمعه ماهدشت:

شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش و کارکرد خود را از دست داده است

  • کد خبر : 16789
  • 15 اردیبهشت 1402 - 18:14
شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش و کارکرد خود را از دست داده است
امام جمعه ماهدشت گفت: یک مرکز متفکر جامع که موضوعات فرهنگی را راهبری کند در این کشور داریم که آن شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما نقش و کارکرد خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی برتر کشور فرمودند: وقتی که غفلت از تواناییِ خود بر ملّتی حاکم شد، غارت آن ملّت آسان می شود. غفلت و غارت مکمّلِ یکدیگر هستند؛ غفلت مقدّمه‌ غارت و غارت افزایش‌دهنده‌ غفلت است.

وی با اشاره به اینکه غفلت و غارت با یکدیگر همراه هستند، افزود: این موضوع در مورد کشورهایی که به صورت مستقیم تحت استعمار بودند صدق می کند. در مورد جایی مانند کشور ما که استعمارِ مستقیم هم نشده صدق می کند؛ آن ها می خواهند ما غافل باشیم. در قرآن کریم، غفلت موضوع جالبی است که به صراحت مطرح شده است.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: این روزها می بینید که بحث پهپاد، موشک و مانند این ها چگونه در دنیا به عنوان یک مسئله اساسی و مهم مطرح می شود. دشمن می خواهد شما از این ها غفلت بورزید و از این توانایی ها چشم بپوشانید تا بتواند به راحتی به شما حمله کند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، بخش دیگری از سلاح و دارایی های ما معنویت و اعتقاداتمان بوده که بسیار مهم است زیرا اسلحه ما در میدان نبرد، پشتوانه ایمانی، اعتقادی و معنوی است که با استفاده از آن می توانیم دست برتر را داشته باشیم. دشمن می خواهد ما از دارایی ها، اعتقادات، ایمان و افزایش معنویت در جامعه غافل شویم.

وی بیان کرد: این غفلت ها در دستگاه های فرهنگی ما، ضربه را دو چندان می کند که یکی از آن ها، غفلت از فیلم های سینمای خانگی است. برخی فیلم ها بنیان های فکری و اعتقادی یک مسلمان را در یک کشور اسلامی از بین می برد. این حوزه به مجموعه ای سپرده شده که نمی تواند اعمال نظارت کند و شاید هم خود مقصر باشد.

امام جمعه ماهدشت افزود: صداوسیما هم نمی تواند اقدامی انجام دهد، هر چند این موضوع ذیل وظایف این سازمان که به اختصار ساترا نام دارد، تعریف شده است. در این کشور یک مرکز متفکر جامع که موضوعات فرهنگی را راهبری کند داریم که آن شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما نقش و کارکرد خود را از دست داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: همه دستگاه های فرهنگی از جمله صداوسیما عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند اما این شورا نتوانسته راهبری کند. در سال ۱۳۹۳ نقشه مهندسی فرهنگی کشور برای اجرا ابلاغ شد که تدوین آن سه سال به طول انجامید. از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود هشت سال گذشته است، دستگاه های اجرایی و فرهنگی ما چه کاری انجام دادند؟

وی اضافه کرد: این دستگاه ها چه بودجه هایی دریافت کردند؟ کجا هزینه کردند؟ چه نتایجی از صرف بودجه ها داشته اند و کدام برنامه آن ها منطبق بر این نقشه مهندسی اعلام شده است؟ ممکن است گزارش هایی را داشته باشند اما ما نتیجه کار را در میدان مشاهده می کنیم که میدان نشان می دهد کار دارای مشکل اساسی و مرکز فرماندهی فرهنگی کشور دچار اختلال است.

امام جمعه ماهدشت با تاکید بر ضرورت اصلاح این مسیر اظهار کرد: دشمن با استفاده از قانون خودمان و تحت مقررات و برنامه ریزی هایمان درصدد ضربه زدن در سایه غفلت ماست. آقایان مسئول چنان نشود که وقتی فرهنگ دینی و ناب ما به غارت رفت، فریاد وااسفا سر دهید. البته با وجود غفلت برخی مسئولان، مردم همچنان محکم پای اعتقادات خود ایستاده اند اما این کم کاری مسئولین را توجیه نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه خدای متعال گاهی اوقات جلوه هایی را نشان می دهد که نقشه های دشمنان و هدف گذاری های آن ها را از بین می برد، به شهادت حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری اشاره کرد و گفت: تشییع جنازه با شکوه او و قدرشناسی مردم از آیت الله سلیمانی که همیشه در خدمت اسلام و انقلاب بود را همه مشاهده کردید؛ خداوند همه نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=16789

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.