• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد؛

صدور سند یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به نام دولت

  • کد خبر : 24124
  • 07 آذر 1402 - 15:06
صدور سند یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به نام دولت
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: یکی از مصوبات سفر ابتدای سال جاری رئیس قوه قضائیه به استان البرز، سند یک هزار و 200 هکتار از اراضی محدوده فرودگاه پیام به نام دولت صادر شد.

به گزارش دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور سند نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی متعلق به فرودگاه بین المللی پیام خبر داد و گفت: فرودگاه پیام برای بیش از یک دهه درخواست صدور سند اراضی واقع در محدوده این فرودگاه را داشت که با توجه به مشکلات حقوقی و فنی، این تقاضا با چالش‌هایی همراه بود.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل صدور سند اراضی فرودگاه پیام یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز در ۱۷ فروردین سال جاری بود، اضافه کرد: با توجه به لزوم مستندسازی املاک و اراضی فاقد سند در اختیار دستگاه های اجرایی و تثبيت مالکيت دولت جمهوري اسلامي ايران، پیش از این سند بخشی از این اراضی به نام ارگان دولتی دیگری صادر شده بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد: این درخواست تا زمان سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از این مجموعه مسکوت مانده بود که پس از ابلاغ آن در قالب مصوبات سفر، در «قرارگاه ویژه ساماندهی صدور سند استان البرز» با همکاری دبیرخانه شورای تحول دادگستری و اداره کل ثبت اسناد و املاک البرز و حمایت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این دستور به نتیجه رسید.

فاضلی هریکندی بیان کرد: پس از نزدیک به هشت ماه تلاش بی وقفه و انجام نقشه برداری و حد نگاری، سند مالکیت یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی محدوده فرودگاه پیام به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی خدمات هوایی پست و مخابرات پیام صادر شد. این اتفاق گام مهمی در راستای تثبیت مالکیت دولت در این راضی ملی بود.

وی گفت: اکنون با این اقدام، یک هزار و ۲۰۰ هکتار از محدوده ۳ هزار و ۶۰۰ هکتاری فرودگاه پیام به نام دولت دارای سند شده که طبق برآوردهای کارشناسی، ارزش این اراضی بیش از ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است. سند صادر شده در راستای اجرای بند «د» ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی است و عرصه و عیان حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از ملی واقع در ۴۱۱ فرعی از ۳۱۱ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.