• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از گونه های مقاوم در برابر کم آبی در توسعه فضاهای سبز شهری

  • کد خبر : 14562
  • 02 فروردین 1402 - 14:23
ضرورت استفاده از گونه های مقاوم در برابر کم آبی در توسعه فضاهای سبز شهری
عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت استفاده از گونه های مقاوم در برابر کم آبی در توسعه فضاهای سبز شهری گفت: مصرف درست آب گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مسعود محمدی، عضو شورای اسلامی شهر کرج به مناسبت فرارسیدن ۲۲ مارس، روز جهانی آب گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها، توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز است که در این راستا مدیریت شهری کرج با احداث پارک‌های محله‌ای، منطقه‌ای و شهری نسبت به افزایش سرانه‌های فضای سبز اقدام می کند تا شهروندان بتوانند اوقات فراغتشان را در فضایی امن و دلنشین سپری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف صحیح و بهینه آب و استفاده از گونه های مقاوم در برابر کم آبی در توسعه فضاهای سبز شهری بیان کرد: طراحی منظر با استفاده از گونه‌های مقاوم در برابر کم آبی و عدم استفاده از گونه‌های گیاهی مهاجم، جایگزینی آبیاری قطره‌ای، کاهش کاشت چمن، استفاده از جاذب‌های رطوبت و استفاده از آب‌ غیرشرب در آبیاری درختان از جمله اقدامات مدیریت شهری کرج در سنوات اخیر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج احداث تصفیه خانه‌های محلی به منظور استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری با رویکرد اقتصادی و زیست محیطی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و با تاکید بر ضرورت تداوم آن ها به صورت جدی تر عنوان کرد: در تصویب بودجه سال جاری نیز بر اجرای این امر تاکید شده است.

محمدی بیان کرد: تأمین آب شرب به منظور رفع نیازهای مراجعین به فضاهای تفریحی و بهره‌برداری احتمالی در شرایط اضطرار جهت نگهداری فضای سبز، امری انکارناپذیر است، لیکن مصرف درست آب گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست است.

وی اظهار کرد: «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» شعار امسال سازمان ملل است که با توجه به بحران خشکسالی، برگزاری هرچه بیشتر دوره های آموزشی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، امری مهم و ضروری است. مدیریت شهری نیز در راستای ترویج فرهنگ شهروندی با آموزش کاربردی از فعالیت سازمان های مردم نهاد حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=14562

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.