• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
یک تهیه کننده و کارگردان انیمیشن تاکید کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری بیشتر در حوزه انیمیشن به ویژه استاپ موشن

  • کد خبر : 16808
  • 15 اردیبهشت 1402 - 20:02
ضرورت سرمایه گذاری بیشتر در حوزه انیمیشن به ویژه استاپ موشن
یک تهیه کننده و کارگردان انیمیشن و مدرس دانشگاه گفت: اتفاقات خوبی در حوزه انیمیشن به ویژه استاپ موشن در حال رخ دادن است اما کافی نیست، بنابراین لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

شهرام بیگی، تهیه کننده و کارگردان انیمیشن و مدرس دانشگاه امروز در حاشیه رویداد ملی استاپ موشن در حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: تقریبا تمام روزمرگی های ما به نوعی استاپ موشن است اما از آنجایی که عده ای آشنایی کافی با این هنر ندارند، شاید به این موضوع دقت نکنند.

وی، استاپ موشن را رشته ای زودبازده خوانده و مطرح کرد: هر فرد علاقه مندی با استفاده از یک دوربین عکاسی یا حتی گوشی هوشمند، یک سه پایه و تعدادی اشیاء و بکارگیری خلاقیت و توانایی های خود به راحتی می تواند اقدام به ساخت یک استاپ موشن کند؛ این حرفه در برخی مواقع، حتی نیاز به تیم خاصی هم ندارد.

این تهیه کننده و کارگردان انیمیشن با بیان اینکه حتی دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز می توانند با فراگیری آموزش های صحیح، وارد این رشته شوند، عنوان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی تاثیر بسیار خوبی در شناسایی استعدادها و ظرفیت های کودکان و نوجوانان دارد؛ آن ها در این سن مشتاق یادگیری و فعالیت هنری هستند و انرژی خوبی دارند.

بیگی با تاکید بر ضرورت تداوم و تکرار برگزاری این گونه رویدادهای هنری، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر، اتفاقات خوبی در این حوزه به ویژه در تهران و شهرهای اطراف رقم خورده که لازم است تکرار و این گونه رویدادها هر سال، بهتر از سال قبل برگزار شوند تا بتوان بیش از پیش، علاقه مندان به این رشته را جذب کرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به فعالیت اساتید مجرب و حرفه ای در رشته استاپ موشن و تدریس این واحد درسی در برخی دانشگاه ها از جمله مراکز علمی کاربردی، اظهار کرد: این میزان از آموزش برای پیشرفت و گسترش رشته استاپ موشن کافی نیست و باید تلاش کنیم با ارائه آموزش های اصولی سطح توانمندی علاقه مندان را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این رشته جذاب، کار بسیار نیاز است، مطرح کرد: لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد؛ اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است اما کافی نیستند. امروز به دلیل عدم دستیابی به برخی شرایط خاص موردنیاز، هر کسی موفق به ورود به این رشته نمی شود.

این تهیه کننده و کارگردان انیمیشن، صبر، حوصله، دقت و ظرافت کاری را از جمله الزامات فعالیت در رشته استاپ موشن دانست و مطرح کرد: این هنر، افراد خاصی را به خود جذب می کند که البته اگر صبر کافی نداشته باشند، نمی توانند به این رشته ورود کنند یا در آن ماندگار شوند.

بیگی گفت: آشنایی اولیه کودکان و نوجوانان با این رشته می تواند دید هنری آن ها و حتی مسیرشان برای ورود به رشته های دیگر را باز کند. به افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حرفه هستند توصیه می شود ضمن فراگیری آموزش های لازم، تا جایی که ممکن است در رویدادها و برنامه های مرتبط شرکت کنند و نهایت استفاده را از آن ها ببرند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=16808

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.