• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
13

عاملان آموزش نصب دستگاه اسکیمر و بازاریابی در فضای مجازی دستگیر شدند

  • کد خبر : 5497
  • 16 اردیبهشت 1400 - 17:13
عاملان آموزش نصب دستگاه اسکیمر و بازاریابی در فضای مجازی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتای البرز افرادی که اقدام به آموزش نصب دستگاه اسکیمر و تبلیغ و بازاریابی آن در فضای مجازی کرده و از این طریق از 700 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت ۴۶۵ میلیون ريال از حساب وی در حالی که کارت عابربانک او نزد خودش بوده موضوع در دستورکار پلیس البرز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی های اوليه کارشناسان مشخص شد که مبلغ برداشت شده از طريق دستگاه پوز و به روش اسکيمينگ انجام شده است، لذا تحقیقات ویژه در این خصوص آغاز شد افزود: در بررسی و رديابی های مالی صورت گرفته محرز شد متهم با وجوه حاصل از کلاهبرداری اقدام به خريد دستگاه بازی در یکی از شهرهای جنوبی ایران کرده اما در این مرحله، شناسايی محل کپی کردن کارت بانکی ميسر نشد.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: در تحقيقات به عمل آمده از متصدی فروشگاه، مشخصات ظاهری فرد خريدار که يک پسر حدودا ۲۰ ساله بود و چهره خود را هنگام خرید با ماسک پوشانده بود، شناسایی و تمامی خريدهايی که شاکی از طریق دستگاه پوز در چند وقت اخير، انجام داده بود بررسی شد.

محمدیان بیان کرد: طی انجام بررسی ها، نامبرده به چند مورد از خريدها مشکوک بود که در نهايت از بين محل های خرید، سوپرمارکتی که در جنوب شهر تهران از آن خرید کرده بود شناسايی و احتمال کپی کارت بانکی شاکی از سوی متصدی آن قوت گرفت.

وی اذعان کرد: اکيپی از ماموران اين پليس به سوپر مارکت مورد نظر اعزام و در تحقيقات ميدانی و نامحسوس صورت گرفته محرز شد که گرداننده سوپر مارکت در حال تخليه مغازه است و در چند روز اخير قصد تحويل مغازه به صاحبش را دارد که ماموران در يک عمليات غافلگيرانه وی را دستگیر و از داخل مغازه دو دستگاه پوز، يک دستگاه لپ تاپ، يک گوشی هوشمند و تعدادی کارت خام بانکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: متهم در بازجویی ها اعتراف کرد به علت مشکلات شديد مالی به دنبال راه های پر درآمد بوده و با اجاره سوپر مارکت و نصب اسکیمر بر روی دستگاه پوز اقدام به کپی کارت مشتریان و برداشت از حساب آن ها کرده اند.

محمدیان عنوان کرد: در ادامه اعترافات متهم، مشخص شد که وی دستگاه اسکمیر را از یک فروشگاه تجهیزات رایانه ای در یکی از شهرهای جنوبی ایران خریداری کرده و صاحبان این فروشگاه طرز استفاده از دستگاه و کپی کارت های بانکی را به وی آموزش داده اند.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، مخفيگاه دو نفر از متهمان در شهر کرمان شناسايی و با همکاری پلیس فتای استان کرمان دستگیر و در بازرسی از محل نیز، تعداد زیادی دستگاه پوز، ريدر، اسکیمر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و تعداد زیادی ابزار و آلات الکترونيکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر فروش دستگاه اسکیمر به قیمت ۷۰ میلیون ریال و آموزش نصب، تبلیغ و بازاریابی در فضای مجازی اعتراف کردند که با بررسی اکانت های متهمان در فضای مجازی محرز شد افراد زيادی اقدام به سفارش دستگاه اسکیمر کرده اند و منتظر تحويل گرفتن آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی جرائم متهمان مشخص شد که نامبردگان قبل از ورود به حوزه اسکيمينگ، در شبکه های اجتماعی اقدام به فيشينگ اطلاعات کارت بانکی شهروندان به صورت گسترده در سطح کشور کردند و تاکنون اطلاعات بيش از ۵۰۰ کارت بانکی را  فيشينگ کردند و  از ۷۰۰ نفر از شهروندان به این شیوه و شیوه اسکیمینگ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند. تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شده اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5497

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.