• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

عدم وجود زیرساخت های خدماتی در البرز مشکل جدی واحدهای تولیدی است

  • کد خبر : 8527
  • 28 تیر 1401 - 20:15
عدم وجود زیرساخت های خدماتی در البرز مشکل جدی واحدهای تولیدی است
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به تحریم های اقتصادی و مشکلات به وجود آمده برای فعالان صنعتی و تولیدی گفت: عدم وجود زیرساخت های خدماتی در استان صنعتی البرز یکی از مشکلات جدی پیش روی واحدهای تولیدی است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور که با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی در محل اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، گفت: امروز تولیدکنندگان و صنعتگران در خط مقدم جبهه اقتصادی حضور دارند و نوک پیکان تحریم‌های ظالمانه به سوی این حوزه مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه فعالان این عرصه با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تولید مواجه هستند گفت: اتاق‌های بازرگانی قدرت اجرایی نداشته اما با ارائه مشاوره‌های لازم در کنار دستگاه‌های اجرایی حضور دارند. استفاده دولت‌ها از قدرت مشاوره‌ای اتاق‌های بازرگانی اهمیت بالایی دارد و با توجه به ارتباطات حاکمیتی دفاتر بسیج تجار، این مجموعه ها می‌توانند از چنین پتانسیل مشورتی بهره‌برداری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه مشکلات فعالان بخش خصوصی مشکلات پیچیده‌ای نیست اما نیاز به پیگیری و رسیدگی دارد، خاطرنشان کرد: تحریم‌های اقتصادی خارجی مشکلات بسیاری را برای فعالان صنعتی و تولیدی ایجاد کرده اما بخش عمده‌ای از موانع پیش روی آنان نشأت گرفته از تحریم‌های داخلی است. عدم وجود زیرساخت های خدماتی در استان صنعتی البرز یکی از مشکلات جدی پیش روی واحدهای تولیدی است.

رضایی با اشاره به عدم اعطای تسهیلات بانکی مناسب به فعالان اقتصادی که در دیگر استان ها نیز وجود دارد اذعان کرد: اکنون در کشور ما بانکداری به سمت بنگاه داری سوق یافته و واحدهای تولیدی و صنعتی یا فعالان حوزه کشاورزی اگر امروز تقاضای دریافت تسهیلات بانکی را داشته باشند، سهم این مجموعه ها تنها وام های سنگین با بهره ۲۴ درصد است که نمی‌تواند از لحاظ حمایت مالی کمک چندانی برای بقا و دوام فعالیت‌های تولیدی باشد.

وی برگزاری گردهمایی مشترک دفاتر تخصصی بسیج تجار در کنار اتاق‌های بازرگانی را گامی مهم در راستای تحقق اهداف مدنظر دانست و اظهار کرد: انتظار ما این است که این دفاتر در راستای حل مشکلات حوزه صنعت و تولید حرکت کنند. بسیاری از مشکلات صنعتی و تولیدی ارجاع داده شده به اتاق‌های بازرگانی میان استان‌های مختلف مشترک است که باید در پایتخت و در سطح ملی پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز اشاره کرد: در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان، باید مراقبت های لازم صورت گیرد تا کمتر شاهد انتقال این شرکت‌ها به خارج از کشور باشیم، این مجموعه‌ها مشکلات بیشماری دارند و باید شرایط لازم برای فعالیت آن ها فراهم شود. بهره مندی از ظرفیت بسیج در حوزه بین الملل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضایی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای استان البرز در حوزه تولیدات دارویی، کشاورزی، صنایع غذایی، قطعات خودرو، نساجی و همچنین صادرات عنوان کرد: از تمامی فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری، کشاورزی، صنعت و یا دانش‌بنیان باید حمایت شود تا از موانع پیش روی خود عبور کنند، آنها در خط مقدم جبهه اقتصادی به حراست از داشته های کشور خود مشغول هستند. باید از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات محصولات کشورمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8527

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.