• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
یادداشت/ ابراهیم نوروزی فر

غم ۱۴ خرداد در قاب هیچ دوربینی نمی گنجید

  • کد خبر : 18140
  • 14 خرداد 1402 - 9:10
غم ۱۴ خرداد در قاب هیچ دوربینی نمی گنجید
ثبت تصاویر حضور بی سابقه مردمی غمناک در سوگ امامشان، اصحاب هنر و رسانه را هم دستپاچه کرد زیرا این غم بزرگ در قاب هیچ دوربینی نمی گنجید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی آورده است:

صبح روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸، پیچ رادیو روی موج غم تنظیم شد: «بِسم الله الرّحمَن الرّحیم. اِنّالله و انّاالیه راجِعون؛ روح بلند رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست.»

بغض سنگین و دردناک گوینده خبر، عاشقان خمینی کبیر را که شب و روز برای سلامتی ایشان دست به دعا برداشته بودند، داغدار و یک کشور را سیاهپوش کرد.

داغی که خبر آسمانی شدن امام امت بر دل های ایرانیان و شیفتگان ایشان نهاد، آن ها را روانه پایتخت کرد تا با حرکت به سوی بهشت زهرا (س) باشکوه ترین تشییع جنازه تاریخ ایران را نه تا به آن روز، حتی تا سالیان بعد رقم بزنند.

ثبت تصاویر حضور بی سابقه مردمی غمناک در سوگ امامشان، اصحاب هنر و رسانه را هم دستپاچه کرد زیرا این غم بزرگ در قاب هیچ دوربینی نمی گنجید و آن ها نمی دانستند چگونه از پس به تصویر کشیدن این داغ عظیم بر صفحات سیاه و سفید کاغذهای روزنامه‎ها برآیند.

در رسانه های مکتوب آن زمان که به تعداد انگشتان دست هم نمی رسیدند، کدام یک از تصاویر، تیترها، یادداشت ها، خاطره ها و … می توانستند تصویرگر اوج تاثر ایرانیان در غم از دست دادن امامشان باشد؟

آری، عارفی نستوه، عالمی بی نظیر و رهبری خستگی ناپذیر پس از گذشت سال ها هدایت و رهبری، ملتی را متحیر نبود خود کرد و به دیدار حق شتافت.

عاشقان و شیفتگان او، تنها فرزندان شهدا و ایثارگران نبودند بلکه از هر کوی و برزن و از هر قشر، مانند همان روزی که پس از سال ها تبعید به ایران بازگشت، برای بدرقه او به عرش اعلی آمده بودند؛ همان روزی که خبر برای نوشتن سنگین بود.

گذر زمان انقلاب را به ۴۵ سالگی رساند و اینک، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای بار دیگر در کنار حرم مطهر و نورانی امام راحل به بیان راهبردها و راهکارهایی بر اساس راه و منش معمار کبیر انقلاب اسلامی خواهند پرداخت و قطعا این مهم، بخشی از تحقق اهداف بزرگ انقلاب اسلامی در سایه سار وجودی جانشین به حق آن امام عظیم است.

سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی و جانسوز معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18140

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.