• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج:

فرآیند واگذاری تابلوهای تبلیغاتی با لایه هایی از فساد مواجه شده است

  • کد خبر : 22251
  • 27 شهریور 1402 - 16:28
فرآیند واگذاری تابلوهای تبلیغاتی با لایه هایی از فساد مواجه شده است
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: واگذاری تابلوهای تبلیغاتی دارای عدم شفافیت و انضباط مالی بوده و بعضا با لایه هایی از فساد مواجه شده است؛ این موضوع نه تنها بر پویایی مالی شهر ما تأثیر گذاشته، بلکه بر تعهد شورای شهر به شفافیت و عدالت نیز سایه افکنده است.

به گزارش دیده بان البرز، محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و سی و سومین جلسه رسمی شورا با اشاره به آئین نامه تابلوهای تبلیغاتی گفت: طبق قانون نظام ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد نظام نامه جدیدی که دارای پنج فصل و شامل ضوابط حقوقی، مالی، فنی، اجرایی و بهره برداری است، با اهتمام دستگاه های قضایی و نظارتی، مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تدوین شده است.

وی بیان کرد: در طول سالیان متمادی، شهر کرج، شاهد رشد و توسعه فوق العاده ای بوده است، با این حال مانند بسیاری از نهادهای در حال رشد ما نیز در این مسیر با چالش‌هایی مواجه بودیم که یکی از آن ها فرآیند واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بوده که دارای عدم شفافیت و انضباط مالی بوده و بعضا با لایه هایی از فساد مواجه شده است؛ این موضوع نه تنها بر پویایی مالی شهر ما تأثیر گذاشته، بلکه بر تعهد شورای شهر به شفافیت و عدالت نیز سایه افکنده است.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: مشخص شد که بین قیمت های تعیین شده از سوی شهرداری کرج و هزینه هایی که از مخاطبان اخذ می شد، تفاوت قابل توجهی وجود دارد که چنین اختلافاتی نه تنها ناعادلانه است بلکه موجب بی اعتمادی شهروندان به فرآیندهای اداری نیز می شود. در مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، راه حلی نوآورانه برای رسیدگی به این مشکل شناسایی شده است.

اسدیان تصریح کرد: با بررسی های متعدد علمی و فناورانه بر آن شدیم تا یک پلتفرم مبتنی بر فناوری های جدید معرفی کنیم که هدف آن پر کردن شکاف بین شهرداری و مشتریان واقعی آن و تضمین کننده ارتباط شفاف و مستقیم باشد. این پلتفرم گواهی بر تعهد تزلزل ناپذیر ما برای ریشه کن کردن فساد و ایجاد فضایی از اعتماد و شفافیت است که در آن، واگذاری تابلوهای تبلیغاتی مستقیما به متقاضیان انجام و دست واسطه های سودجو قطع می شود.

وی یادآور شد: بر این اساس مانند تمام تغییرات و فرآیند های متحول کننده، مقاومت هایی وجود خواهد داشت. برخی از کنشگران خاص که از ناکارآمدی‌های وضع موجود سود می‌برند، تلاش کرده‌اند این گام مترقی و دانش بنیان را متوقف کنند اما بگذارید به شما اطمینان دهم که شورای شهر کرج بر عزم خود پایبند است و هیچ قصدی برای حذف کشنگران قانونی فعلی ندارد بلکه در راستای ساماندهی و توانمندسازی آن ها مبتنی بر قانون گام بر می دارد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: از همه نخبگان، انجمن های صنفی صاحب نظر در زمینه تبلیغات و کارشناسان خبره در این حوزه درخواست می شود نظرات و پیشنهادات خود را در جهت بهبود وضع موجود و اجرای این طرح با ما در میان بگذارند تا بتوانیم برای آینده روشن تر کلانشهر کرج تلاش کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22251

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.