• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد؛

قلع و قمع ۲۵ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در ساوجبلاغ

  • کد خبر : 20905
  • 10 مرداد 1402 - 10:26
قلع و قمع ۲۵ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در ساوجبلاغ
رئیس کل دادگستری استان البرز از مقابله با تغییر کاربری به وسعت 65 هکتار در حوزه قضایی ساوجبلاغ خبر داد و گفت: 25 بنگاه املاک غیرمجاز در این اقدام به صورت کامل تخریب شد.

به گزارش دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۶۵ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضایی ساوجبلاغ و قلع و قمع ۲۵ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز خبر داد و گفت: ارزش اراضی آزادسازی شده بیش از یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است که در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعمال قانون شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موارد اعمال قانون شده جزو بنگاه های معاملات ملکی واقع در جاده هشتگرد به طالقان بودند، افزود: این بنگاه ها به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی احداث شده بودند و با وجود قلع و قمع در یک ماه پیش مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، فعالیت مشاورین املاک غیرمجاز که برخی از آن ها نیز با تغییرکاربری غیرقانونی در اراضی کشاورزی احداث شده اند، یکی از عوامل مهم و زمینه ساز تغییر کاربری‌ اراضی زراعی و باغ های سطح استان بوده و لازم است نظارت بیشتری از سوی اتحادیه صنفی و نهادهای قانونی مربوطه بر مشاورین املاک به خصوص بنگاه های املاک غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت آن ها اعمال شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه این عملیات‌های آزادسازی در محدوده روستاهای «فشند»، «آردهه»، حریم شهر مهستان و «کوشکذر» واقع در بخش مرکزی و «چندار» انجام شده است، مطرح کرد: این اقدام با حضور دادستان و با همراهی فرماندهی انتظامی شهرستان و حضور دستگاه های خدمات رسان از سوی جهاد کشاورزی ساوجبلاغ انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: در آزادسازی انجام شده ۲۶ مورد دیوارکشی به منظور تفکیک غیرمجاز اراضی برای ویلاسازی، ۲۵ باب مغازه غیرمجاز مشاور املاک و بناهای غیرمجاز ویلایی و محوطه سازی در حال ساخت اعمال قانون شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20905

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.