• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

لایحه ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان کرج تصویب شد

  • کد خبر : 9434
  • 15 شهریور 1401 - 22:18
لایحه ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان کرج تصویب شد
سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از تصویب لایحه ارتقای معیشت و تکریم پرسنل متخصص آتش نشان شهرداری کرج با اکثریت آرای حاضرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عمار ایزدیار، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج امروز در نشست خبری هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر گفت: امروزه آتش نشانان، اصلی ترین نیروهای خدمات رسان و امدادی در مواجهه با بحران ها و حوادث شهری و نیز مهمترین رکن خدمات شهری برای ارائه خدمات مناسب و حفظ سلامت و کرامت جامعه محسوب می شوند.

وی ادامه داد: حفظ آرامش ذهنی و روحی، افزایش توان بدنی، ارتقای دانش آکادمیک و عملی در جهت انجام اقدامات صحیح در مواجهه با این خطرات و آسیب ها بسیار حساس است و چشم پوشی از آن منجر به کاهش توان عملیاتی به مرور زمان و بروز آثار مخرب عملیاتی در سطح جامعه هدف خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: لذا با توجه به اهمیت جایگاه بلند ایثار و ایثارگری که تبلور آن در نوع فعالیت های همکاران آتش نشان به وضوح دیده می شود، جهت تکریم و بزرگداشت خدمات آنان و توانمندسازی و ترغیب پرسنل عملیاتی به دانش پژوهی و ارتقای سطح سازمانی پیشنهاد می شود مواردی برای برقراری عدالت توزیعی و پاسداشت عملکرد به همکاران فعال در بدنه عملیاتی سازمان پرداخت شود.

ایزدیار ادامه داد: این امر کاهش دغدغه های حقوق و دستمزد و رویکرد چابک سازی و ارتقای علمی و عملیاتی این عزیزان توسط شهرداری کرج را به دنبال خواهد داشت. به منظور تکریم منزلت نیروهای آتش نشان و عنایت به کار سخت و مواجهه مستمر آن ها با حوادث و بحران ها و ضرورت حفظ نیروی متخصص به عنوان مهمترین سرمایه سازمانی، مواردی در قالب رفاهیات به پرسنل عملیاتی و مدیران عملیاتی سازمان پرداخت می شود.

وی بیان کرد: بر این اساس نسبت به افزایش میزان اضافه کار تا سقف ۱۷۵ ساعت مستند به نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و درج میزان ساعات تعطیل کاری ماهانه بر اساس مجموع روزهای تعطیل رسمی سالیانه به همراه روزهایی که دولت آن ها را تعطیل سراسری اعلام می کند، به دلیل حضور پرسنل عملیاتی آتش نشان در محل کار و خدمت رسانی به مردم شهر کرج اقدام خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: اصلاح مصوبه حق درجات آتش نشانان و تغییر ردیف بودجه از حق مسئولیت به رفاهیات به منظور قابل محاسبه کردن مبالغ حق درجات بر مبنای نوع درجه و ضریب پایه و جبران هزینه تامین غذای گرم آتش نشانان با توجه به نوع شیفت کاری مصوب شد. آیتم های فوق پس از تصویب برای همه پرسنل عملیاتی سازمان آتش نشانی کرج محاسبه و در قالب رفاهیات واریز خواهد شد.

ایزدیار با اشاره به اینکه در سال های آتی ضمن اعمال ضرایب افزایش سالیانه با تامین اعتبار مناسب، در بودجه سالیانه شهرداری کرج پادار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابر این لایحه به شهرداری کرج اجازه داده شد در راستای ترمیم معیشت پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نسبت به اعمال بسته پیشنهادی پیوست اقدام و در صورت نیاز اعتبار لازم در متمم بودجه سال ۱۴۰۱ پادار شود.

وی بررسی لایحه شهرداری در خصوص معرفی عضو ناظر جهت حضور در جلسات کمیته نما و معرفی علی ذبیحی به عنوان ناظر این کمیته را از دیگر لوایح هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد و افزود: لایحه شهرداری در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس پیرامون ادامه روند پروژه و تامین اعتبار توسط اعضای شورای شهر چکش کاری شد و در نهایت اصل لایحه با اکثریت آرای حاضرین به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.