• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
رئیس پلیس فتای استان البرز:

لینک جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می گیرد

  • کد خبر : 23380
  • 03 آبان 1402 - 13:04
لینک جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می گیرد
رئیس پلیس فتای استان البرز از شناسايي دو متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت گسترده از حساب کاربران کرده بودند، خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز عنوان کرد: در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتای استان در خصوص برداشت غیرمجاز ۲۰۰ ميليون ريال از حساب بانکي او، پیگیری موضوع در دستورکار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی دریافتند که متهمان با ارسال لینک جعلی سهام عدالت از طریق شبکه های اجتماعی از ضعف آگاهی مالباخته سوءاستفاده و با نصب بدافزار در تلفن همراه وی به اطلاعات بانکی نامبرده دسترسی پیدا کرده و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب او برداشت اینترنتی کرده اند.

رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: با پیگیری های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان شناسایی و با ردگیری مخفیگاه او در یکی از استان های شمال شرقی کشور، با دریافت نیابت قضائی نامبرده و یکی از همدستانش که در زمینه پولشویی با وی همکاری می کرد دستگیر شدند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی تجهیزات الکترونیکی مربوط به انجام کلاهبرداری اینترنتی کشف شد، اظهار کرد: تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این پرونده و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

وی متذکر شد: انتظار می رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه های پلیس را سرلوحه فعالیت مجازی خود قرار دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای سایبری با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.