• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
هشدار رئیس پلیس فتای استان البرز:

لینک های آلوده را باز نکنید

  • کد خبر : 26773
  • 01 فروردین 1403 - 23:45
لینک های آلوده را باز نکنید
رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به ترفندهای کلاهبرداری سایبری در فضای مجازی و پیامک به ویژه در ایام تعطیلات، از کاربران خواست پیامک های حاوی لینک های مشکوک را باز نکنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: کلاهبرداران با سواستفاده از ایام تعطیلات با بهره گیری از مهندسی اجتماعی و نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلفی همچون پرداخت سهام عدالت، یارانه و … کرده و اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

وی ادامه داد: شیادان و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک های ارسالی و سپس هدایت آنها به درگاه بانکی جعلی دارند. کاربران نیز بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده می‌شوند در حالی که یک بدافزار است.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه مجرمان سایبری با این ترفندها و شگردهای مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند هشدار داد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند بنابراین کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال می‌شوند مراجعه و اعتماد نکنند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری و نیز رسیدگی به شکایات مردم در خصوص جرائم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن تاکید کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی در خصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

وی سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از عموم مردم خواست تا برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرائم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند. کاربران نیز در صورت اطلاع از چنین مواردی بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.