• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مردم باید عزت نفس را در وجود ما ببینند

  • کد خبر : 11097
  • 11 آبان 1401 - 19:26
مردم باید عزت نفس را در وجود ما ببینند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما وظیفه داریم نگاه جامعه را تغییر و الگوهای واقعی را به جامعه نشان دهیم. بنیاد شهید به عنوان نهادی که وظیفه اصلی آن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، باید اصلاح را در درون انجام دهد و مردم عزت نفس را در وجود ما ببینند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در نشست با نخبگان، سرآمدان و تشکل های شاهد و ایثارگر که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، کسانی که پایبند به زمان هستند را خواص خواند و گفت: ایثارگران نیز جزو خواص هستند زیرا در زمان متوقف نشده و اهل کنشگری، جهاد و حرکت در مسیر زمان هستند.

وی افزود: حاضرین این جمع، امروز در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی برجسته هستند و برای مطالبی که بیان می کنند، مخاطب دارند. یکی از برنامه های سفرهای استانی بنده، دیدار و گفت و گو با سرآمدان و نخبگان حوزه ایثار و شهادت است و دلیل عمده آن، ایجاد ذهنیتی در میان مردم است که جامعه ایثارگری از خدمات ویژه ای برخوردار است در حالیکه این گونه نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: قوانینی که قرار است تصویب شود از طریق رسانه ها به سمع و نظر مردم می رسد و همه متوجه اختصاص امتیازاتی به این جامعه می شوند در صورتی که مواردی از جمله سهمیه استخدام، تبدیل وضعیت، سهمیه کنکور و … از طرفی افکار عمومی و از سوی دیگر، جامعه ایثارگری را می آزارد.

کمتر از هفت درصد از کارکنان برخی سازمان ها، از ایثارگران هستند

قاضی زاده هاشمی افزود: در طول این سال ها، اگر قرار بود سهمیه استخدامی دولت اجرا شود، از سه و نیم میلیون نفر کارکنان دولت، باید بیش از یک میلیون نفر ایثارگر بودند، در صورتی که اکنون، کمتر از هفت درصد از کارکنان برخی سازمان ها، از ایثارگران هستند. امروز حاضرین در این جمع سراغ اجرای قانون را می گیرند در حالیکه بیرون از اینجا خیال برخی بر این است که بسیاری از امتیازات به این جامعه تعلق گرفته است.

وی اذعان کرد: همه کسانی که تجربه دفاع مقدس را دارند، به یاد دارند که رزمندگانی که به خط مقدم رفتند هدفشان این نبود که ما به ازای آن، چیزی دریافت کنند، هدف آنان فقط رضای خدا، تبعیت از فرمان امام خمینی (ره) و دفاع از میهن بود. آن ها با ارزش ترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان رفتند تا از میهن خود دفاع کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آیا جهاد رزمنده مجاهد و انقلابی که در دوران دفاع مقدس از مکتب، دین و میهن خود دفاع کرده مختص زمان خاصی بوده است؟ با توجه به اینکه هجوم دشمن در ابعاد و عرصه های مختلف امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هنوز تمام نشده است، آیا کسانی که آن زمان برای مملکت ارزش قائل بوده و هستند، اکنون وظیفه ای ندارند؟

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: علم و فناوری است که همه ابرقدرت های مادی عالم را ابرقدرت کرده است، در این میان نقش فرهنگ و کارکرد فرهنگی در مقابله با هجوم دشمن را نباید نادیده گرفت. راه غلبه بر دشمن جهاد فرهنگی است، چه کسی پرجمداری و میدان داری می کند؟ امروز اینجا گرد هم جمع شده ایم تا به مردم بگوییم ایثارگران دیروز، نخبگان، کارآفرینان و افراد موفق امروز هم هستند که جامعه به وجودشان نیاز دارد.

وی گفت: جانبازانی که در این نشست حضور دارند با وجود مشکلات جسمی و سن و سال بالا در حال حاضر هم در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و … قهرمان هستند و مانند گذشته نسبت به نسل آینده احساس مسئولیت می کنند در حالیکه برخی افراد هنوز هم نسبت به برخی وقایع جامعه بی تفاوت هستند و در برخی موارد حاضر به زندگی در کشور خود نیستند و این با عزت نفس یک مسلمان انقلابی همخوانی ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: ما وظیفه داریم نگاه جامعه را تغییر و الگوهای واقعی را به جامعه نشان دهیم و اعلام کنیم که جامعه ایثارگران کسانی هستند که نه تنها دست نیاز به سوی کسی دراز نمی کنند بلکه دستگیر هم می شوند همان گونه که در گذشته دستگیر بودند. بنیاد شهید نیز به عنوان نهادی که وظیفه اصلی آن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، باید اصلاح را در درون انجام دهد و مردم عزت نفس را در وجود ما ببینند.

چند درصد از این مشکلات در قالب قوانین حل می شود؟

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مشکلات امروز با سخنرانی حل نمی شود باید کمال طلبی و ترویج فرهنگ ها در درون اتفاق بیفتد، اضافه کرد: معصومین اولین کسانی بودند که احکام الهی را بیش از همه اجرا و سپس دیگران را به این امر دعوت می کردند. باید به فکر جامعه ایثارگری بود. چه کسی بهتر از شما می تواند این جامعه و مشکلات آن را درک کند؟

وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل مسکن، اشتغال و … تصریح کرد: چند درصد از این مشکلات در قالب قوانین حل می شود؟ کمتر از هشت درصد. اگر در هر شهر و استانی مدیران و مسئولان همت کنند و پای کار باشند، موضوع اشتغال تا حد زیادی حل می شود، آن ها می توانند یا خود مشکل را حل کنند یا واسطه شوند تا موضوع برطرف شود. در هر صورت باید اقدامات موثری انجام داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بنیاد شهید بیان کرد: این مجموعه به عنوان مقری که توافقات در آن صورت می گیرد، می تواند با کمک گرفتن از دولت در اختصاص اعتبارات پای کار بیاید و دیگران را بسیج کند و هر کس گوشه ای از کار را بر عهده گیرد تا مشکلات برطرف شود. اگر تصور کنیم که بنیاد یا دولت می تواند همه نیازهای ریز و درشت را برطرف کند، برداشت دقیقی نیست و عملی نخواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11097

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.