• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7

مسکن کارگری در اشتهارد ساخته می شود

  • کد خبر : 2881
  • 14 دی 1399 - 9:39
مسکن کارگری در اشتهارد ساخته می شود
فرماندار شهرستان اشتهارد از مذاکرات و رایزنی با ادارات کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن برای تهیه و ساخت مسکن کارگری با شرایط ویژه و تسهیلات ارزان قیمت و همچنین مشارکت صاحبان صنایع و خیرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فرهاد شیبک، فرماندار شهرستان اشتهارد در جلسه شورای مسکن شهرستان گفت: با توجه به وجود دو شهرک صنعتی فعال اشتهارد و کوثر که در امر تولید و اشتغال نقش بسزایی در استان و حتی خارج از استان ایفا می کنند، لازم است نیروی کار این شهرک ها از درون شهرستان تامین شود.

وی با تاکید بر تدوین برنامه ساخت و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و کارگران شاغل در شهرک های صنعتی، از مذاکرات و رایزنی با ادارات کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن برای تهیه و ساخت مسکن کارگری با شرایط ویژه و تسهیلات ارزان قیمت و همچنین مشارکت صاحبان صنایع و خیرین خبر داد.

شیبک مطرح کرد: در سال های اخیر، توسعه و راه اندازی برخی واحدهای تولیدی، اجرای طرح توسعه، افزایش ظرفیت تولید و حرکت رو به رشد واحدهای صنعتی در اشتهارد، موجب شده که این شهرستان با کمبود نیروی کار روبرو شود و صنعتگران ناچار شده اند نیروی کار موردنیاز خود را از مرکز استان و دیگرشهرستان ها و نیز استان های همجوار تامین کنند.

فرماندار شهرستان اشتهارد خاطرنشان کرد: تردد روزانه کارگران ساکن در شهرستان های دیگر و شاغلین در شهرک صنعتی موجب شده صبح و عصر شاهد ترافیک بالایی در محور اشتهارد به ماهدشت و مرکز شهر باشیم که این موضوع به یکی از دغدغه های مهم مردم و صنعتگران تبدیل شده است.

وی با اشاره به حل بخشی از این مشکل با راه اندازی خطوط مسافری جدید که از ابتدای هفته با دو دستگاه اتوبوس از نقاط مختلف شهر کرج آغاز می شود، گفت: قطعا برای کاهش تردد و جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه های ملی و استانی نیاز است با همفکری و همکاری بهتر دستگاه های مرتبط با تامین مسکن، نسبت به تهیه این نیاز اولیه با شرایطی مناسب برای کارگران اقدام کنیم تا مشکل نیروی کار موردنیاز صنایع به صورت پایدار حل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2881

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.