• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

مطالبه گری در چارچوب قانون در توان جامعه ایثارگری است

  • کد خبر : 25848
  • 17 بهمن 1402 - 16:46
مطالبه گری در چارچوب قانون در توان جامعه ایثارگری است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: روز به روز با چالش های جدیدی در زمینه نیازهای جامعه هدف مواجه می شویم که حضور در بطن این جامعه و مطالبه گری در خصوص موضوعات مختلف در چارچوب قانون در توان جامعه ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار دیده یان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در آئین افتتاحیه توانمندسازی دبیران تشکل‌های شاهد ایثارگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تیریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جانبازان و ایثارگران را فجرآفرینانی عنوان کرد که همواره خود را اثبات کرده اند و این نظام و انقلاب همیشه به آنها مدیون است.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: آن امام عزیز ۳۵ سال صدارت و امامت تشیع را بر عهده داشت و تلاش کرد در قالب آن، رسالت پیامبر اسلام (ص) را حفظ کند و در این مسیر نیز خدمات بسیاری انجام داد. یکی از خدمات ارزشمند ایشان ایجاد سلسله تشکل هایی بود که بعد از امام صادق (ع) کسانی را پرورش و آموزش داده بودند که در راستای تشکل سازی و شکل دهی به این گروه ها در جهان اسلام تلاش کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و برخاسته از دل مساجد و بطن لایه های محروم جامعه بود اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم، گرایش به سمت جلب مشارکت های مردمی است و در این راستا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تاکید دارد که تشکل های شاهد و ایثارگر در زمینه ارتباط بین سیاستگذاری های بنیاد با نیازهای جامعه ایثارگری فعال باشند.

رستمیان تصریح کرد: هرجا جامعه ایثارگری ایفای نقش کرد، موثر و هرجا کار دولتی و سیستماتیک انجام شد نتیجه خشک، بی روح و بی اثر بوده است، بر این اساس تلاش می شود جریان نقش آفرینی این جامعه توسعه یابد لذا معاونتی در این راستا در خصوص تشکل های مردمی در بنیاد شهید در حال شکل گیری است تا به این سمت حرکت کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های جامعه ایثارگری و تشکل های مردم نهاد علاقه مند به فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال انجام است، مطرح کرد: با توجه به اینکه روز به روز با چالش های جدیدی در زمینه نیازهای جامعه هدف مواجه می شویم که حضور در بطن این جامعه و مطالبه گری در خصوص موضوعات مختلف در چارچوب قانون در توان جامعه ایثارگری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: بنیاد شهید هیچ گاه نتوانسته به تنهایی اهداف و ماموریت های تعریف شده را به نتیجه برساند مگر با نقش دادن به جامعه ایثارگری. در خصوص مطالبه گری در چارچوب قانون نقص ها بسیار است و وقتی در حوزه ادارات، سازمان ها و نهادها پیگیری موضوعی آغاز می شود، معمولا در فرایندهای اداری گیر می کند.

وی عنوان کرد: البرز به نسبت جغرافیای کوچک خود جامعه ایثارگری بسیار گسترده ای دارد و از نظر جمعیت و ظرفیت های موجود یکی از استان های بزرگ کشور است و هفت تشکل فعال دارای شناسنامه در این استان مشغول فعالیت هستند. البته درصدد هستیم نقش هایی را نیز برای جوانان و نوجوانان در این حوزه تعریف کنیم تا از این طریق ارتباط نسلی هم برقرار شود.

رستمیان برقراری این ارتباط نسلی را مستلزم تلاش جامعه ایثارگری دانست و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، نیاز و ضرورت نظام جمهوری اسلامی مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند ماه است تا از این طریق پاسخ جریان های معاند نیز داده شود. سازمان هایی که روزگاری بر ارزش های ما می تازیدند، امروز انتخابات را تحریم می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به وجود مشکلات و گرفتاری هایی در کشور بیان کرد: افرادی در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران نفوذ کردند که فاسد بودند و فساد آنها برملا شد و آسیب هایی را به نظام وارد کرد اما این نظام برگرفته از جریان عاشوراست و هدف و راهبردی دارد که همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خواسته نظام و رهبری مشارکت پرشور مردم در انتخابات است و ما به عنوان جامعه ایثارگری با همراهی تشکل های فعال این حوزه باید تلاش کنیم مشارکت را به حداکثر برسانیم، بنابراین درخواست ما از شما این است که هرآنچه در توان دارید را برای حفظ و تقویت نظام به کار بگیرید تا بتوانیم برگ زرین دیگری را در تاریخ این کشور رقم بزنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.