• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

مقاوم سازی ساختمان ها نباید دستخوش صدور مجوزهای فاقد استانداردهای لازم شود

  • کد خبر : 9326
  • 09 شهریور 1401 - 20:08
مقاوم سازی ساختمان ها نباید دستخوش صدور مجوزهای فاقد استانداردهای لازم شود
رئیس انجمن بتن استان البرز گفت: بخش اعظم مقاوم سازی ساختمان ها در سال های اخیر، مدیون تلاش واحدهای استاندارد تولید بتن و فرآورده‌های ساختمانی است و نباید دستخوش صدور مجوزهای فاقد استانداردهای لازم شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی کیهانی رئیس انجمن بتن استان البرز در نشست مشترک رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن بتن استان های تهران، البرز و شهرقدس که در سالن جلسات انجمن بتن تهران برگزار شد، هدف از این نشست را بررسی مسائل و مشکلات و تبادل تجربیات بیان کرد.

وی ادامه داد: کاهش تقاضای مجوز ساخت وساز در سال جاری و افزایش صدور مجوزهای تولید بتن و فرآورده های ساختمانی خسارت زیادی به شرکت های فعال و بخش کارگری آن وارد کرده است. بخش اعظم مقاوم سازی ساختمان ها در سال های اخیر، مدیون تلاش واحدهای استاندارد تولید بتن و فرآورده‌های ساختمانی است و نباید دستخوش صدور مجوزهای فاقد استانداردهای لازم شود.

شریف حمیدوند دبیر انجمن بتن استان البرز نیز جمع بندی موارد مطروحه از سوی روسای انجمن های تهران، البرز و شهرقدس را اعلام و بیان کرد: نکات اعلام شده به عنوان مصوبه به تایید اعضا رسید و همه موارد تا حصول نتیجه توسط دبیرخانه های این انجمن ها پیگیری می شوند.

وی اظهار کرد: در این مصوبه مقرر شد، مکاتباتی جهت اصلاح آيين نامه ۶۰۴۴ با موضوع کاهش سقف رطوبت ماسه صورت گیرد، جهت یکنواختی در قیمت تمام شده بتن نیز لازم است نرخ مواد اولیه در مناطق دو استان به هم نزدیک شود، لذا موضوع نرخ غیرمتعارف شن و ماسه استان های تهران و البرز پیگیری شود.

دبیر انجمن بتن استان البرز افزود: همچنین مقرر شد اقدامات لازم جهت جلوگیری از جواز تاسیس و ممانعت از دخالت اتحادیه ها صورت گیرد و مکاتبات لازم در خصوص واردات ماشین آلات حمل ونقل و اعمال درصد پرتی سیمان نیز انجام شود.

گفتنی است افزایش مجوز برای کارخانجات بتن و کاهش ساخت وساز در سال جاری، صنایع بتن و فرآورده های ساختمانی استاندارد را وارد چالش جدیدی کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9326

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.