• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مهاجمان به ایران، هر بار مغلوب تمدن فرهنگی این کشور می شوند

  • کد خبر : 11149
  • 12 آبان 1401 - 12:36
مهاجمان به ایران، هر بار مغلوب تمدن فرهنگی این کشور می شوند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با نگاهی به تاریخ ملت ایران، متوجه می شویم که قبل و بعد از اسلام، مهاجمان به این کشور، هر بار مغلوب تمدن فرهنگی این ممکلت شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مسئولین استانی در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع)، با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: در آستانه ایام مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور هوشمندانه و هوشیارانه نسل جوان دانش آموز و دانشجو در این ایام در حمایت از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، استکبار و استبداد را هم راستا با یکدیگر دانست و بیان کرد: این روزها تلاش گسترده ای توسط دشمنان خارجی در به صحنه آوردن برخی از افراد نسل جدید برای مقابله با مبانی و معارف انقلاب صورت می گیرد.

فتنه امروز، فتنه فرهنگی است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سیاسی یا اقتصادی بودن فتنه های پیش از این، عنوان کرد: در اتفاقات اخیر کشور، مبانی دینی حاکم بر ایران و اعتقادات و باورهای مردم مورد هدف قرار گرفته و دشمن با بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی، هنر و رسانه ها در صدد ایجاد یک سلطه فرهنگی است؛ در واقع فتنه امروز را می توان فتنه فرهنگی نامید.

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: سلطه گران با استفاده از تمام لوازم قدرت در حوزه جنگ نرم، زیرساخت های اینترنت، پلتفرم های موجود و ماهواره و به نوعی یکپارچه سازی فرهنگی در همه جهان در تلاش هستند به این موضوعات دامن بزنند.

وی توضیح داد: با نگاهی به تاریخ ملت ایران، متوجه می شویم که قبل و بعد از اسلام، مهاجمان به این کشور، هر بار مغلوب تمدن فرهنگی این ممکلت شده اند در حالیکه هر بار قصد تضعیف مسلمانان را داشتند اما با معجزه ایرانیان و مقاومت فرهنگی گسترده مغلوب شده اند.

ملت ایران این بار هم دشمن را با شکست مفتضحانه ای روبرو می کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موجی که اوایل سال در تمام دنیا با اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ ایجاد شد، اضافه کرد: این موضوع گوشه ای از معجزات امام زمان (عج) بود؛ ملت ایران، ملتی بزرگ، ریشه دار، تاریخ دار و اهل مجاهدت و شهادت است و این بار هم حتما دشمن را با شکست مفتضانه ای روبرو خواهد کرد.

قاضی زاده هاشمی این حرکت جهانی را نشانگر قلب های آماده جوانان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: برخی کم کاری ها نیز از سوی نهادهای فرهنگی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، آموزش و پرورش و آموزش عالی که مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: ائمه معصومین (ع) در بیانات خود می فرمایند که اگر مردم با حقایق امر آشنا شوند از ما تبعیت می کنند، بنابراین ما نتوانستیم حقایق امور را به خوبی و به درستی به نسل های بعد منتقل کنیم. شهدا و چهره های برجسته ای که چراغ راهنمای جوانان هستند به درستی به نسل جدید معرفی نشده اند.

دولت فعلی، روحیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارد

معاون رئیس جمهور با اشاره به گستردگی شهدای ایران به لحاظ توزیع صنفی، قومیتی و منطقه ای، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اینان ذخائر اتمام ناپذیر این مملکت هستند و خداوند این معادن بی پایان را در اختیار ما قرار داده است تا به وسیله آن ها در راه تأمین امنیت جامعه گام برداریم.

قاضی زاده هاشمی، هدف از تشکیل این شورا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: در کشور، رئیس جمهور و در استان ها استانداران، ریاست این شورا را بر عهده دارند و بنیاد شهید وظیفه دبیری جلسات را عهده دار است. به حمدالله در حال حاضر دولتی بر سر کار است که روحیه ترویج این فرهنگ را دارد.

وی اضافه کرد کرد: در این دولت همه به وظایف خود آشنا هستند و این موضوع از سویی کار ما را آسان و از سوی دیگر مسئولیت ما را سنگین تر می کند. در استان البرز نیز با وجود مدیران لایق و پای کاری همچون دکتر عبداللهی، هیچ دغدغه ای در این زمینه نداریم و یقین داریم با قوت و قدرت در همه عرصه ها به خصوص ایثار و شهادت جلوتر از ما حرکت می کنند.

۵ هزار و ۷۰۰ ایثارگر البرزی فاقد مسکن هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیح داد: در استان البرز پنج هزار و ۷۰۰ نفر ایثارگر فاقد مسکن هستند؛ خدمات مسکن این عزیزان عمدتا برای خود ایثارگر تعریف شده اما امروز موضوع، فرزندان ایثارگران هستند. به جز فرزندان جانبازان ۷۵ درصد به بالا که از خدمات ایثارگری بهره مند هستند، جانبازان بالای ۲۵ درصد خدمات را خودشان دریافت می کنند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: مصوبه ای از دولت اخذ شده که بر اساس آن، در هر مصوبه سفر استانی و مصوبه دولت هر پروژه مسکنی که احداث شود، حداقل پنج درصد آن به ایثارگران اختصاص یابد. غیر از این بسته خاصی که ایثارگران، طبق قانون مشمول آن می شوند، از این پنج هزار و ۷۰۰ نفر، حدود سه هزار نفر زمین و تسهیلاتی اخذ نکرده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کلنگ زنی پروژه احداث یک هزار و ۱۵۶ واحد مسکونی در روستای سیاهکلاهان محمودآباد کرج و ۵۰۰ واحد مسکونی در هشتگرد ابراز امیدواری کرد که این دو پروژه با سرعت پیش برود و استانداری هم کمک های لازم را در این زمینه داشته باشد.

ثبت نام ۳ هزار و ۱۸۰ نفر در سامانه درخواست اشتغال

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵۸ گلزار در سطح کشور ساماندهی شده اند که ساماندهی گلزارهای شهدای امامزاده محمد (ع) و امامزاده عبدالله (ع) کرج نیز با اخذ تسهیلات ملی و استانی در دست اقدام است. ما اعتبار عمرانی برای تملک دارایی سرمایه ای نداریم و مجبوریم در قالب شورای برنامه ریزی استان یا مصوبات سفر پروژه ها را پیش ببریم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در برخی استان ها که گلزارهای شهدای مرکزی آن ها ویژگی های خاصی داشته باشد تمایل دارند آن را به یک قطب فرهنگی و دینی تبدیل کنند و برای رسیدن به این هدف، با همکاری و عنایت استانداری ها، هیات امنایی را تشکیل می دهند و در این مسیر گام بر می دارند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: این موضوع، نیازمند یک طرح جامع و مهندسی شده است که طبیعتا با منابع مردمی باید صورت پذیرد، البته ما نیز در حد توان و مسئولیت کنار شما و مردم هستیم. در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز تاکنون سه هزار و ۱۸۰ نفر در سامانه درخواست اشتغال ثبت نام کرده اند.

استخدام همه فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد واجد شرایط

وی با اشاره به صنعتی بودن استان البرز و ظرفیت کم دولت، افزود: خواهش ما این است که فرمانداران به صورت شهرستانی کمک و از ظرفیت های این عزیزان استفاده کنند زیرا امکان جذب دولتی وجود ندارد. در سال ۱۴۰۰ کل استخدام های دولتی ما در سراسر کشور که منجر به استخدام پیمانی و رسمی شده، ۶۷ هزار نفر بود که تعداد کمی از آن ها مربوط به خانواده ایثارگران بودند.

قاضی زاده هاشمی افزود: در اجرای بند «ج» ماده ۸۷ که مربوط به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد است، ۵۳۰ مجوز برای استان البرز صادر شده است اما ۳۴۰ ایثارگر واجد شرایط ثبت نام کرده اند. آزمون مرحله دوم نیز هست و حتما تلاش های لازم صورت گیرد تا افراد مناسب راهنمایی شوند و در این آزمون شرکت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان مطرح کرد: طبق قانون برنامه ششم، دولت موظف است همه فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد که شرایط استخدام را دارند استخدام کند اما لازمه این امر، اعلام نیاز از سوی دستگاه های مربوطه به سازمان اداری و استخدامی است.

گفتنی است در پایان این نشست از کتاب «حماسه البرز در شامات» مجموعه خاطرات شهدای مدافع حرم استان البرز رونمایی و رئیس بنیاد شهید کشور از صدا و سیما و آموزش و پرورش استان البرز برای تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از ۱۳ دستگاه استان البرز برای اجرای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تقدیر کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11149

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.