• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
مشاور وزیر کشور؛

موج مهاجرت سالانه به البرز بازتولید آسیب های اجتماعی را سرعت بخشیده است

  • کد خبر : 9512
  • 22 شهریور 1401 - 9:53
موج مهاجرت سالانه به البرز بازتولید آسیب های اجتماعی را سرعت بخشیده است
مشاور وزیر کشور با اشاره به موج بزرگ مهاجرت سالانه به البرز گفت: تنوع خرده فرهنگ های مهاجر، فضای شهری و مسائل اقتصادی در کنار هم، بازتولید آسیب های اجتماعی را در این شهر سرعت بخشیده اند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جواد وزیری مشاور وزیر کشور در جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به موج بزرگ مهاجرت سالانه به البرز، اگر توانمندی ها افزایش نیابند آسیب های اجتماعی روز افزون می شوند و مشاغل نامولد و مضر افزایش خواهند یافت.

وی افزود: در کشور بزرگی مانند استرالیا سالانه به طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مهاجر آن هم نیروی کار متخصص وارد می شوند اما استان البرز به تنهایی سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر می پذیرد. برخی آمارها ۱۴۰ هزار نفر را نیز برآورد می کنند آن هم از اقشاری که با محرومیت و کمبود مهارت و قابلیت مواجه بوده اند. تنوع خرده فرهنگ های مهاجر، فضای شهری و مسائل اقتصادی در کنار هم، بازتولید آسیب های اجتماعی را در این شهر سرعت بخشیده اند.

مشاور وزیر کشور ضمن تحلیل کلان روند توسعه شهرهای بزرگ طی صد سال گذشته و تأثیر نظام برنامه ریزی و اصلاحات ارضی و اقتصاد نفتی بر گسترش شتاب زده شهرنشینی و حاشیه نشینی تاکید کرد: با توجه به آمار مهاجرین و فرصت های اقتصادی در البرز، مهم ترین مضمون تحول اجتماعی در این استان، توانمندسازی است که باید فراتر از یک استان حتی به عنوان یک دستور کار ملی دنبال شود.
وزیری خاطر نشان کرد: نباید به همه رویکردهای مداخله اجتماعی در البرز وزن واحدی بدهیم و دچار تکثر شویم زیرا منابع اصلی به هدر می روند بلکه باید یک مضمون راهبردی در برنامه تحول اجتماعی البرز وجود داشته باشد. توانمندسازی و آموزش های مهارت محور و خانواده محور می تواند به عنوان مضمون اصلی به عملیات بزرگ تحول اجتماعی البرز روح واحد بدهد و آنها را هم افزا کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9512

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.