• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5

مژده به بیمه شدگانی که حق بیمه آن ها به صورت پاره وقت واریز می شود

  • کد خبر : 3879
  • 12 اسفند 1399 - 10:06
مژده به بیمه شدگانی که حق بیمه آن ها به صورت پاره وقت واریز می شود
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز گفت: بیمه شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی خود به صورت کسری از ماه (پاره وقت) در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی شاغل هستند (حداقل یک روز در ماه)، می توانند با عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه سوابق خود را با پرداخت حق بیمه کامل کنند.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: وفق بخشنامه ۱۴۵۴۸ مورخ ۱۷ اسفند ماه ۹۸، بیمه شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی خود به صورت کسری از ماه (پاره وقت) در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی شاغل هستند (حداقل یک روز در ماه)، می توانند با عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه سوابق خود را با پرداخت حق بیمه کامل کنند.

وی حداکثر سن پذیرش درخواست را ۵۰ سال تمام عنوان کرد و ادامه داد: متقاضیانی که حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی نزد سازمان داشته باشند از شرایط سنی معاف خواهند بود. ارائه درخواست، عقد قرارداد و دریافت برگ پرداخت حق بیمه کسری از ماه صرفا در زمان حیات بیمه شده امکان پذیر است و انجام فرآیندهای یاد شده تحت هیچ شرایطی توسط بازماندگان مجاز نخواهد بود.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز با تأکید بر اینکه پرداخت حق بیمه بابت ماه های بدون کارکرد (صفر روز) امکان پذیر نیست، بیان کرد: عقد قرارداد یکبار انجام شده و برای سال های آتی نیازی به تمدید نخواهد بود. در صورت عدم پرداخت حق بیمه به مدت یک سال یا فقدان کارکرد قرارداد لغو خواهد شد و پرداخت مجدد منوط به عقد قرارداد جدید است.

قورچیان اعلام کرد: نرخ حق بیمه ۲۷ درصد و دستمزد مبنای محاسبه دستمزد روزانه همان ماهی خواهد بود که به اعتبار آن سابقه کسری از ماه ایجاد شده است. افراد می توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3879

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.