• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

نامزدهای انتخابات از اقدامات تخریبی و سیاه نمایی در فضای مجازی خودداری کنند

  • کد خبر : 4245
  • 25 اسفند 1399 - 11:07
نامزدهای انتخابات از اقدامات تخریبی و سیاه نمایی در فضای مجازی خودداری کنند
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: نامزدهای انتخابات حتماً چارچوب های قانونی را در فضای مجازی رعایت کرده و از اقدامات تخریبی، سیاه نمایی یا تهمت در این فضا خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با حضور در سایت ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر شهرستان کرج در فرمانداری این شهرستان گفت: برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده هستیم و زمینه های برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه در البرز فراهم شده است.

وی با اشاره به تشکیل «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی» در تمام حوزه‌های قضایی استان افزود: شعب ویژة رسیدگی به این جرائم نیز تعیین و ابلاغ قضات صادر شده است تا به تخلفات و جرائم انتخاباتی در محاکم قضایی در اسرع وقت رسیدگی شود. دستگاه های امنیتی و انتظامی نظارت دقیقی بر روند تبلیغات دارند.

فاضلی هریکندی مطرح کرد: دادگستری استان البرز این آمادگی را دارد تا گزارشات مردمی را از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه ستاد یا با استفاده از سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه) به نشانی sajam.scpd.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کند.

رئیس گل دادگستری استان البرز متذکر شد: نامزدها حتماً چارچوب های قانونی را در فضای مجازی رعایت کرده و از اقدامات تخریبی، سیاه نمایی یا تهمت در این فضا خودداری کنند؛ رصد این فضا توسط دادگستری استان آغاز شده و دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی نیز مکلف شده‌اند هرگونه اقدام غیرقانونی را به دستگاه قضایی استان اعلام کنند.

وی خط قرمز دادگستری استان را استفاده از منابع عمومی و دولتی برای تبلیغات انتخاباتی عنوان و تأکید کرد: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته شده هرگونه اقدام در این زمینه را رصد و برای رسیدگی قضایی به دادگستری ارسال کنند. برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم، از سیاست‌ها و راهبردهای اساسی دستگاه قضایی است و تمام مسئولان در تلاشند با ایجاد بسترهای لازم، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم آورند.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز خاطرنشان کرد: تا پایان فرآیند ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در روز ۲۶ اسفند، دوائر سجل کیفری و دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کشیک برای تسریع در پاسخگویی و استعلامات سوابق نامزدها، دایر هستند.

در این بازدید جعفر داراب خانی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، غفور قاسم پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج و کردی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز، در معیت رئیس کل دادگستری استان، در جریان نحوه ثبت نام نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=4245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.