• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

نظارت بر آموزشگاه های زبان در استان البرز تشدید می شود

  • کد خبر : 25365
  • 25 دی 1402 - 16:03
نظارت بر آموزشگاه های زبان در استان البرز تشدید می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به تشدید نظارت ها بر آموزشگاه های آزاد زبان، گفت: آموزشگاه های زبان خارجه مکلفند برای آموزش افراد بالای 20 سال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد زیر 20 سال از وزارت آموزش و پرورش مجوز خود را دریافت کنند.

به گزارش دیده بان البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در خصوص آموزشگاه های زبان خارجه گفت: با توجه به مصوبه جلسه۵۱۳ در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفاً به موسسات فرهنگی و هنری اجازه برگزاری دوره های تخصصی- کاربردی در حدود وظایف و اختیارات وزارت متبوع متبوع می دهد.

وی با بیان اینکه شرایط سنی فراگیران در این موسسات باید بالای ۲۰ سال باشد، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز صرفاً به موسساتی اجازه برگزاری دوره های آموزش زبان را می دهد که سن شرکت کنندگان کمتر از ۲۰ سال و دوره آنها در راستای اهداف و سرفصل های وزارت متبوع تعریف شده باشد. برای آموزش افراد بالای ۲۰ سال باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد کجوز دریافت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، بیان کرد: بازرسین واحد ارزیابی عملکرد اداره کل های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش به صورت مستمر و مداوم این آموزشگاه ها را رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات قانونی لازم در خصوص آنها انجام می شود. از همشهریان نیز درخواست می کنیم تا در صورت مشاهده تخطی از آموزشگاه های مذکور، موارد را به واحد ارزیابی عملکرد این اداره کل گزارش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25365

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.