• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها:

نظرآباد، سیستم فاضلاب شهری ندارد/ ضرورت مساعدت و نگاه ویژه وزارت نیرو

  • کد خبر : 21398
  • 25 مرداد 1402 - 20:31
نظرآباد، سیستم فاضلاب شهری ندارد/ ضرورت مساعدت و نگاه ویژه وزارت نیرو
نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها گفت: فاضلاب شهری از زیرساخت های اولیه زندگی شهری است اما در شهرستان نظرآباد با قدمت هفت هزار ساله هیچ اقدامی در خصوص شبکه فاضلاب شهری انجام نشده است.

به گزارش دیده بان البرز، علی گوزلی، نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها و رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای عالی استان ها در نطق پیش از دستور نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و جذب حق آبه ۲۵ میلیون مترمکعبی از سد طالقان و کلنگ زنی ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی، پروژه ساخت مخزن و انتقال آب از تصفیه خانه به آن که حدود هشت کیلومتر است، به کندی پیش می رود.

وی عنوان کرد: این در حالی است که با وجود عدم تکمیل این پروژه، خط انتقال آب از نظرآباد به شهرستان جنوبی در حال احداث است که این امر به نوبه خود کم آبی منطقه را چند برابر می کند. از آنجایی که فاضلاب شهری از زیرساخت های اولیه زندگی شهری است، در شهرستان نظرآباد با قدمت هفت هزار ساله قبل از مسیح هنوز هیچ اقدامی در خصوص شبکه فاضلاب شهری انجام نشده که در این خصوص نیاز به مساعدت و نگاه ویژه از سوی وزارت نیرو احساس می شود.

گوزلی با اشاره به تبصره ۲ ماده ۲ قانون درآمد پایدار شهری مبنی بر اینکه چنانچه اجرای طرح های توسعه شهری و روستایی مصوب مراجع ذیصلاح مستلزم جابجایی تأسیسات از جمله برق، آب و گاز باشد، باید بدون دریافت وجه توسط دستگاه های اجرایی انجام شود. شهرداری ها و دهیاری ها از پرداخت هزینه روشنایی معابر، میادین و بوستان ها معاف هستند و خواستار همکاری سازمان های زیرمجموعه های وزارت نیرو در این خصوص با شهرداری ها هستیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21398

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.