• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
به مناسبت هفته ملی کودک؛

نمایشگاه نقاشی کودکان در خانه هنرمندان کرج افتتاح شد

  • کد خبر : 10283
  • 14 مهر 1401 - 14:46
نمایشگاه نقاشی کودکان در خانه هنرمندان کرج افتتاح شد
آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان البرز، با تاکید بر آثار کودکان مناطق روستایی و کم برخوردار، امروز در خانه هنرمندان کرج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان البرز، با تاکید بر آثار کودکان مناطق روستایی و کم برخوردار، امروز به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت حوزه هنری و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و خانه هنرمندان کرج با حضور مسئولین و جمعی از کودکان هنرمند مناطق کم برخوردار و خانواده های آن ها در خانه هنرمندان کرج برگزار شد.

کودکان خوش ذوق و هنرمند حاضر در این مراسم، با لباس های محلی و اجرای سرودی در وصف ایران سرافراز، عشق و علاقه خود را به این کشور ابراز و بیان کردند. شاهنامه خوانی نیز یکی دیگر از قسمت های جذاب این برنامه بود که توسط چهار کودک و نوجوان خلاق و بااستعداد البرزی صورت گرفت. در حاشیه این مراسم، کارگاه نقاشی کودکان نیز برپا شد.

عادل جلیلی، مدیرعامل خانه هنرمندان کرج در این مراسم، این مکان را یکی از هویت های فرهنگی شهر دانست و گفت: خانه هنرمندان امروز با قدم های شما نفس می کشد، اگرچه شاید گاهی اوقات، نفس هایش به تنگ بیاید اما حضور شما موجب می شود به یاد بیاوریم که اینجا مکانی است که اگر کسی از این شهر خارج شود، می تواند با افتخار از این خانه به عنوان یکی از هویت های فرهنگی شهر نام ببرد.

وی افزود: شاید اگر کسی نیز پا در این شهر بگذارد، ساختمان های چند طبقه این شهر را به رخ برخی مدیران حارج از این شهر نکشد. اگر فردی نیز از خارج از کشور وارد شود، هویت هایی از جمله کاروانسرای شاه عباسی، خانه هنرمندان و کاخ مروارید را می بیند نه ساختمان های زشتی که روز به روز در این شهر قد علم می کنند و مدیران ما در خواب غفلت فرو رفته اند.

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج اذعان کرد: شاید برخی مشکلاتی که امروز در کشور مشاهده می شود، نتیجه ندانم کاری و بی تدبیری برخی مدیرانی است که کودک را کودک می بینند و معتقدند او نمی داند و نمی فهمد و به مرور عاقل خواهد شد. امام جمعه کرج، بزرگترین دغدغه خود در این شهر را ایجاد قرارگاه فرهنگی کودک می داند و می گوید اگر می خواهید نماز جمعه برپا شود، در کنارش فضای کودک نیز برپا کنید.

جلیلی با اشاره به اینکه امیدواریم روزی به خود بیاییم که دیر نباشد و از برخی رفتارهایمان پشیمان نشویم، افزود: ما این کشور و هموطنانمان را دوست داریم و چون علی بن موسی الرضا (ع) را داریم، غمی نداریم اما اقدامات نابجای برخی مسئولین را به نام کسانی که برای این نظام و کشور زحمت می کشند، نگذارید. بی شک، تیغ برنده نظام، روزی همه کسانی که به آن خیانت می کنند را سر جای خود می نشاند.

وی عنوان کرد: بزرگی می گفت که اگر شهر را درست کنیم، استان درست می شود و اگر به استان توجه کنیم، شرایط کشور بهبود می یابد، که قطعا صحبت صحیح و به جایی است. امید است روزی همه بدانند که اگر کودکان خوب تربیت شوند، نوجوانان خوبی خواهیم داشت و اگر به نوجوانان به خوبی رسیدگی شود، جوانان برازنده ای خواهیم داشت و اگر به آن ها نیز توجه شود، خانواده های سالمی خواهیم داشت.

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت و پرسنل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان کرد: مدیریت کانون در شهری که بسیاری از آقایان شانه خالی کرده اند، بار مشکلات فرهنگی را به دوش می کشد. از دیگر دستگاه هایی که دغدغه مند هستند و در این راستا تلاش می کنند نیز قدردانی می کنم؛ امیدواریم روحیه، باور و دغدغه آن ها در دستگاه هایی که وظیفه دارند اما نیستند، تکثیر شود.

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز گفت: این نمایشگاه در راستای برپایی میزهای خدمت برگزار شده است. ما نیز در کنار استاندار البرز، در مناطق مختلف کرج حاضر شدیم و کودکانی را شناسایی کردیم که استعدادهای خوبی داشتند و از آثار کودکان مستعد، این نمایشگاه را برپا کردیم تا بگوییم که ما خدمتگزار همه کودکان، حتی آن هایی که امکان حضور در کانون را ندارند، هستیم.

محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری استان البرز نیز با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی و هنری بیشتری روی کودکان و نوجوانان صورت گیرد و از ظرفیت های آن ها به بهترین نحو استفاده شود، اظهار کرد: ما نیز در حوزه هنری تمام تلاش خود را برای کار روی سبک زندگی خانواده ها به کار می گیریم و در این مسیر، آماده شنیدن پیشنهادات شهروندان هستیم؛ امیدواریم این اقدامات مثمر ثمر و نتیجه بهش باشند.

در پایان این مراسم، از پوستر فراخوان مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «خانواده من» رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=10283

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.