• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

نهادهای توزیع کننده بودجه، مسیر مناسبی را برای توسعه مهارت آموزی ترسیم کنند

  • کد خبر : 21190
  • 21 مرداد 1402 - 11:38
نهادهای توزیع کننده بودجه، مسیر مناسبی را برای توسعه مهارت آموزی ترسیم کنند
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تاکنون سهم مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور مناسب نبوده است که نهادهای توزیع کننده بودجه باید مسیر مناسبی را برای توسعه مهارت آموزی در کشور ترسیم کنند.

به گزارش دیده بان البرز، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران کشور گفت: کشور ما در امر آموزش مهارت ها نیازمند سازوکارهایی مناسب است و باید متناسب با رشد سریع و شتابان فناوری حرکت کنیم.

وی مطرح کرد: امروز دنیا متاثر از رشد شتابان فناوری است و بر همین اساس ما باید به کمک جوانان نخبه و ماهر، این فناوری ها را بومی سازی و در مسیر رشد و بالندگی حرکت کنیم. تاکنون سهم مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور مناسب نبوده است که نهادهای توزیع کننده بودجه باید مسیر مناسبی را برای توسعه مهارت آموزی در کشور ترسیم کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت گسترش آموزش های مهارتی در کشور عنوان کرد: باید نگاه ما به مقوله آموزش ها و مهارت ها تغییر کند، ضمن آنکه تمام دستگاه های اجرایی باید به کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیایند.

عظیمی اظهار کرد: بخشی از وعده های دولت با گسترش مهارت آموزی و بهره مندی از ظرفیت های مهارتی کشور محقق خواهد شد که باید به این مقوله توجه ویژه داشت. دنبال کردن پدیده های نوظهور فناوری در شرایط کنونی امری ضروری است و بهره گیری از دانش نخبگان برای بومی سازی آن ها مورد تاکید قرار دارد.

وی با تأکید بر ضرورت دستیابی به دانش روز دنیا و آینده پژوهی و پدیده نگاری در عرصه فناوری و دانش، شناسایی نخبگان، بهره گیری از ظرفیت های آن ها در فرآیند آموزش و تولید، ارتقای سطح دانش، ایجاد انگیزه در بین کارگران و همفکری با بنگاه های اقتصادی را از جمله اهداف این مسابقات برشمرد.

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: در این دوره از مسابقات ملی مهارت کارگران کشور، ۱۸۶ نفر در ۹ رشته به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲۹ نفر برگزیده شدند. نفرات برتر این رقابت ها افزون بر مدال طلا، نقره و برنز، جوایز نقدی نیز دریافت می کنند.

وی مطرح کرد: افراد برتر به عنوان استاد مدعو، طراح سؤال مسابقات مهارتی و همکار در عرصه آموزش مهارتی به کار گرفته می شوند. یکی از اقدامات مؤثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برگزاری مسابقات ملی مهارت برای کارگران کشور است که سطح توانمندی های مهارتی آن ها را در جهت رشد تولید ارتقا می بخشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21190

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.