• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

وجود فضاهای آموزشی غیراستاندارد در البرز/طرح های توسعه ای مهارت آموزی تدوین می شود

  • کد خبر : 3511
  • 18 بهمن 1399 - 13:24
وجود فضاهای آموزشی غیراستاندارد در البرز/طرح های توسعه ای مهارت آموزی تدوین می شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به وجود فضاهای آموزشی غیراستاندارد در این استان گفت: طرح پیشنهادی توسعه ای با هدف استفاده بهینه از منابع موجود و افزایش ظرفیت های مهارت آموزی استان و شهرستان، توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، تقی غیاثی تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در نشست با معاونین، روسای مراکز و کارشناسان اداره کل و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: طرح پیشنهادی توسعه ای با هدف استفاده بهینه از منابع موجود و افزایش ظرفیت های مهارت آموزی استان و شهرستان، توسط این اداره کل در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به ویژه شهرستان کرج با توجه به میزان جمعیت و وجود واحدهای صنعتی و نرخ بیکاری با کمبود جدی مواجه است و مراکز آموزشی موجود، علاوه بر قدمت بالا و فرسودگی زیاد از ظرفیت آموزشی پایینی برخوردار هستند که پاسخگوی تمام نیازهای بخش های مختلف نیستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز عنوان کرد: وجود قطعات زمین های موجود در حوالی میدان استاندارد و خیابان ذوب آهن کرج به دلیل همجواری با سایر مراکز و دسترسی مطلوب مردم، این اداره کل را بر آن داشت تا در راستای استفاده بهینه از منابع، طرح های پیشنهادی توسعه ای جهت احداث در زمین های مذکور را ارائه کند.

وی با بیان اینکه سه طرح پیشنهادی ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی بانوان، مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای و مرکز تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در دستور کار اداره کل قرار گرفته است، اظهار کرد: افزایش ظرفیت های مهارت آموزی بانوان متناسب با جمعیت شهرستان و افزایش تنوع کارگاه های آموزشی از جمله دلایل ایجاد این مراکز هستند.

غیاثی تبار افزود: از دیگر دلایل می توان به استانداردسازی فضاهای آموزشی با توجه به زلزله خیز بودن منطقه، شناسایی کارجویان مستعد کارآفرینی، نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی بجای استخدام، افزایش ظرفیت های سنجش و صلاحیت حرفه ای استان، ارتقای سطح کیفی آزمون ها و افزایش نظارت بر آن ها اشاره کرد.

شایان ذکر است قدمت حدود ۶۰ ساله ساختمان ها، فضاهای آموزشی غیر استاندارد، عدم امکان ایجاد کارگاه های فنی، ظرفیت پایین آموزشی، محدود بودن فضاهای اشتراکی و کاهش نظارت بر آزمون های عملی، برخی از مشکلات موجود در جهت پوشش نیازهای استان هستند که با اجرای طرح پیشنهادی توسعه ای، گام های موثری در جهت افزایش ظرفیت های مهارت آموزی استان و شهرستان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.