• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
12

پارک محیط بان در کرج افتتاح شد

  • کد خبر : 5385
  • 11 اردیبهشت 1400 - 14:27
پارک محیط بان در کرج افتتاح شد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ار افتتاح پارک محیط بان (حیات وحش) در خط چهارم حصار کرج خبر داد.

پیمان بضاعی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز خبر داد: پارک محیط بان (حیات وحش) در خط چهارم حصار صبح امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرج، مدیرکل دامپزشکی و محیط زیست استان البرز و پلیس راهور این استان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به افتتاح پارک های موضوعی روشندلان در منطقه حصارک و پارک اقوام در منطقه جهانشهر کرج در سال های ۹۸ و ۹۹ اذعان کرد: این محوطه با مساحت ۱۷/۵ هکتار، سومین پارک موضوعی است که طی سه سال اخیر در کرج به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، ارزش این پروژه را در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ساخت این مجموعه طی مدت حدود سه سال و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است. ۷۵ راس از انواع شترمرغ، گوره خر، گاومیش، کل و بر، قوچ، میش، آهو، گوزن، شتر کوهان دار، کبک و کبوتر نیز در این پارک رهاسازی شده اند.

بضاعتی پور با اشاره به وجود سکوها و ایستگاه های مجهز به دوربین های دوربرد جهت تماشای شهروندان، مبلمان و سایه بان در این محوطه ادامه داد: ۳/۵ کیلومتر از فضای این سافاری پارک فنس گذاری شده و شهروندان می توانند با خودروهایی که سازمان در اختیار آن ها قرار می دهد از حیات وحش این پارک بازدید کنند.

وی با اشاره به وجود سیستم روشنایی، سیلوی ذخیره علوفه برای علف خواران با مساحت ۴۰۰ متر مربع، کلینیک دندانپزشکی مجهز و سالن های قرنطینه حیوانات و تلقیح و جفت گیری در این پارک اظهار کرد: این مجموعه همزمان با بازگشایی دیگر پارک های کرج قابل استفاده برای شهروندان خواهد بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5385

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.