• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
شهردار کرج:

پاکت های کاغذی، جایگزین کیسه های نایلونی شد

  • کد خبر : 18276
  • 17 خرداد 1402 - 23:07
پاکت های کاغذی، جایگزین کیسه های نایلونی شد
شهردار کرج گفت: همزمان با هفته محیط زیست، شهردار کرج از اجرای آزمایشی طرح جایگزینی پاکت‌های کاغذی به جای کیسه‌های نایلونی در برخی از بازار روزهای شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهرداد کیانی، شهردار کرج با اشاره به شعار جهانی «نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی گفت: جهان امروز درگیر معضلی به نام پلاستیک است که با توجه به میزان آلایندگی و عمر بالای آن، عوارض بسیار زیادی را برای محیط زیست و تمامی موجودات زنده به وجود آورده است؛ از این رو کاهش استفاده از این محصول در دستورکار بسیاری از کشورها و گروه های دوستدار محیط زیست قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به قرارگیری در هفته محیط زیست و اهمیت پرداختن به شعار جهانی کاهش آلودگی های پلاستیکی، شهرداری کرج تلاش کرده با اجرای آزمایشی طرح جایگزینی پاکت های کاغذی به جای کیسه های نایلونی، گامی هر چند اندک در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی بردارد. بدین منظور، اجرای موقت و آزمایشی این طرح در برخی از بازار روزها صورت گرفته که امیدواریم نتیجه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

شهردار کرج هدف از این اقدام را ایجاد حساسیت عمومی و ضرورت پرداختن به مسئولیت اجتماعی و جلب همیاری و مشارکت شهروندان عنوان و بیان کرد: طرح مذکور به صورت موقت و آزمایشی در برخی از بازارهای سازمان میادین انجام شده است. در صورت مهیا شدن شرایط موردنیاز، این طرح با قدرت و شدت بیشتر و به صورت دائم در تمام بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18276

ثبت دیدگاه

  1. خیلی عالیه. زنده باد. 👌🌱

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.