• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

پوشش مناسب، فقط مختص بانوان نیست/ لزوم توجه به نوع بیان در امر به معروف و نهی از منکر

  • کد خبر : 8691
  • 10 مرداد 1401 - 17:11
پوشش مناسب، فقط مختص بانوان نیست/ لزوم توجه به نوع بیان در امر به معروف و نهی از منکر
معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه پوشش مناسب، فقط مختص بانوان نیست و آقایان نیز باید عفاف و حجاب را رعایت کنند گفت: نوع بیان و لحن مناسب در خصوص امربه معروف و نهی از منکر، مناسب ترین روش جهت نهادینه کردن آن است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری کرج، محسن برجی معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج در نشست هم اندیشی با موضوع حجاب و عفاف که امروز با حضور مدیرکل حراست و فرمانده حوزه هشت بسیج حضرت سیدالشهدا (ع) شهرداری کرج برگزار شد، گفت: همه ما از جمله شهروندان و دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب باید همت کنیم تا این مقوله در حد شعار باقی نماند.

وی ضمن قدردانی از همکاری پرسنل سازمان فرهنگی در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، با بیان اینکه این موضوع همواره باید در ادارات نیز مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: چنانچه مسئولان این مهم را در خود و خانواده تقویت کنند، شهروندان نیز به تحقق آن ترغیب می‌شوند. مشکل امروز ما ندانستن نیست، بلکه عدم توجه و عمل نکردن به آن چیزی است که می دانیم.

برجی تاکید کرد: پوشش و ظاهر مناسب فقط مختص بانوان نیست و آقایان نیز باید عفاف و حجاب را رعایت کنند اما این موضوع، زمانی اتفاق می افتد که همه آن را باور و به آن یقین داشته باشند. نوع بیان و لحن مناسب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، مناسب ترین روش جهت نهادینه کردن آن است؛  لطافت در رفتار و بیان مناسب، بهترین اثر را دارد و نتایج مطلوبی حاصل می شود.

در ادامه این نشست، محمود دهقان مدیرکل حراست شهرداری کرج، هویت زدایی ارزش ها از مفهوم خانواده را از دسیسه های دشمن دانست و اظهار کرد: دشمنان با تبلیغات منفی و عادی انگاری مسائل ضدارزشی در پی تخریب بنیان خانواده های ایرانی هستند اما در این میان آقایان باغیرت مردانه و بانوان با حساسیت ها و هوشیاری های زنانه می توانند در استحکام بنیان خانواده موثر باشند.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری برای کارکنان و شهروندان در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین و ترویج این مقوله را مهم دانست و با اشاره به اهمیت خودسازی و تزکیه نفس برای عمل به امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف همواره باید از خودمان شروع کنیم، رفتار مناسب هر فرد بهترین الگو برای دیگران است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8691

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.